13 December 2008

KURSUS INSPIRASI KREATIF

Halluuuu…..

Hari ni seharian aku mengahadiri KURSUS INSPIRASI KREATIF BERSAMA AISHAH di Rompin Beach Resort (RBR). Bukan jahit baju atau manik tapi creative embroidery anjuran Jabatan Pembangunan Wanita. Telah wanita kah aku?? Oh tidak..aku sekadar mengisi masa lapang dan mengambil sedikit ilmu dalam kehidupan. Cam geli jek kan dengar aku join benda2 camni, tp tak tau la camne tibe2 je minat dalam jahit-menjahit ni boleh timbul. Sejak blaja jahit manik dengan mak hari tu la agaknya n mungkin sebab bile dah tengok beberapa hasil jahitan manik yang aku buat pada baju agak mengagumkan. ahahaaa…kagum ker..?? ok la tu kan daripada aku yang bebal dalam jahit menjahit b4 dis tp sekarang ni boleh la jugak..kalo tak, nak simpul mati benang pun tak reti beb..kalo kat maktab mc lyn yang tolong simpulkan, kalo kat umah lak k.ana yang wat n k.ana jugak yang jahitkan, hehe sesape yang nak tempah jahit manik ngan aku pasni dipersilakan..hak3 poyo nak mati!

Huishh..letih giler hari ni, bayangkan la daripada pagi duk tercanguk smpai petang wat benda2 tu sume. Penat..penat..tp sronok, sape nak bagi ilmu free beb! bukan senang nak dapat ilmu daripada orang yang expert dalam embroidery nih. Aishah tu kire expert ar bagi aku, dia pun merantau sampai New Zealand blaja benda ni. Aku ni kire antara insan yang bertuah ar dapat curi ckit ilmu dia. Pagi tadi mule2 aku wat sulaman reben pada kusyen. Waarrghh..aku sangat suke wat bunga ros, bunga pansy and bunga carnation. Hari ni mungkin blom smapai tahap expert lagi tp boleh buat ar stakat bunga2 tu..very interesting. Rasanya kalo dah lama tinggal blh lupe jugak cara2 nak wat bende2 ni sume. Means, kene slalu buat la..so, aku nak wat bisnes jahitan manik n embroidery sumday. Who knows? Selain mendidik manusia aku juga bakal bergelar usahawan yang berjaya dalam bidang ni. Hahaaa brangan lebih. Memang aku suke brangan pon. Angan-angan itu sangat penting bagi aku.

After lunch, aku wat bracelet guna pearl n kristal. Ahaaa…pecaye tak aku boleh wat bende yang ramai orang gilekan ini..?? x payah pi cari bracelet kat sabah, aku pon dh bole wat sendiri. Hehe mule la nak bangga tak tentu pasal ni.

Esok sehari lagi aku akan habiskan kursus ni. Siap dapat certificate lagi tu. Kalo ikutkan perancangan, esok aku blaja wat bunga telur emas dengan bekas bunga rampai. Mak aku pun expert wat kerja2 tangan camni. Wat bracelet tu je yang die kurang minat. Ada ke patut ade orang tak pecaye mak aku sendiri yang wat hantaran aku masa bertunang hari tu. Mak aku busy kata mereka, mn ade masa nak buat benda2 camtu. Hey,, tolong ckit ye…mak saya tu dari mude lagi hantaran kawin dia pun dia yang wat sendiri tau. Along n angah aku dulu pun mak aku yang buat hantaran dorang. X payah nak tiru2 dalam magazine, dia boleh gubah sendiri ikut kreativiti dia. itulah mak aku.. btw, mostly kawan2 dia n sedara mara aku tau mak aku pandai buat benda2 camtu. kalo ade minat, seme boleh jadi kan? Adakah aku sedang mengikut jejak langkahnya..?? ahaaa…biar keadaan yang menentukan.

Chow.

0 comments:

Post a Comment

Template by:

Free Blog Templates