31 August 2009

...hiLang lagi...

Dah terlewat utk saya ucap Salam Ramadhan Al-Mubarak buat semua pembaca blog yg ntah ntah pape ni. Tapi, sy x kire! Nk ucap jugak even dh lewat seminggu lbh. "Selamat menyambut Ramadhan buat semua muslimin dan muslimat, semoga dapat meningkatkan amalan d bulan mulia..." hehe itu je nk ucap.
Saya dah tamat praktikum di SKTR. Gambar2 kat bwh ni waktu last day sy di SKTR berlatarbelakangkan mural hasil kerja tangan sy dan 3 orang rakan pract. Esok, era kebizian dan ketensenan akan bermula. Saya akan busy dgn course work, presentation, portfolio dll. ^_~"
Hurm, sbenarnya bermula cuti skolah yg lepas, sehari je sy di rumah along di Putrajaya. Hari, Ahad, Isnin dan Selasa sy habiskan sisa-sisa cuti saya di HKL. Adik saya perlu menjalani angiogram d situ. Saya la yg teman dia siang dan mlm. Naek krem jari2 sy duk dlm blik b'ekon. Lenguh2 bdn sbb tido x selesa, x blh guling-guling. Malam-malam sy terpaksa berterawih dlm wad, tepi katil dia. Mujurlah along amik blik first class. Siap berbayar seribu sebab adik sy xde GL. Kalo x, xtau la mn sy nk duduk sepanjang 3 hr kat situ. Jadinya, dptla sy ddk dlm wad tp dlm blik yg siap ade bilik mandi. Takdela bercampur dgn pesakit lain.
Dari kecik lagi sy sangat geli dgn hospital. Bukan nk berlagak, tapi saya 'kembang tekak' bile ade dlm hospital. Nk mkn memang x lalu. Nk minum air pun x lalu. Nk sentuh dinding or ape2 kat hospital pun sy geli. Tapi bile drh daging sendiri yg terpaksa ade kat situ, sy buang smua prasaan tu. Waktu berbuka dan sahur saya telan makanan x pndg kiri kanan, takot terjeluak kalo pndg tmpat lain. Teruk betul sy. Memang dr dlu lagi sy mcm ni, org nk ckp ape pun ckpla. Saya mmg dlahirkan mcm ni. Tapi, bila dh kelaparan mcm 2, telan jugak la walaupun pure2 kenyang.
Pagi Isnin tu, 2 jam sy sendirian teman adik sy buat angiogram. Tapi sy x dibenarkan masuk. Saya tggu kat luar bilik angio. Dalam hati saya sntiasa berdoa agar smuanya berjalan lancar. Sampai tetido sy menunggu dia. Tak kire, dh mngantuk sgt sy tdo mulut ternganga pon org x kesah sbb sy sntiasa pakai mask. Sangat tak layak utk masuk Gadis Melayu kalo tdo mlt t'nganga. hihi
Lepas abes angio, bnyak drh yg kua. Saya yg tolong lap drh pd tgn dia. Dah hilang rasa geli ms tu. Kat celah peha tempat ditebuk lagi la bnyak, tp sy x lap sbb kaki dia x boleh digerakkan lagi ms 2 sbb takot bleeding. Lama jugak la adik sy kaku atas katil 2 x leh gerak. Nk buang air pun bertadah. Dah petang ckit, doc dtg bwk result angio...
Sekali lagi, smua yg dengar terpaku. Yang ade waktu 2 cuma saya, anis, mak n ayah. Doc kata anis perlu dibedah sekali lagi sbb masih ade saraf yg bersimpul. Saya tengok filem 2, mmg jelas nmpak saraf yg bersimpul 2. Yang bersimpul 2 la perlu dibuang. Mak dh terduduk, x tau nk kata ape ble tgok angiogram x berjaya. Saya terpaksa bersoal jwb dgn doc utk dapatkan kepastian. Memang ade option lain slain operate, tp adik sy perlu sentiasa menjalani angiogram. Tak sanggup plak mcm 2, walaupun operation kedua masih ade risiko tapi kami tetap redha. Cuma mampu berdoa agar operation berjaya nnti. Adik saya 2 tabah orangnya, walaupun mcm 2 dia tetap cool. Dlm hati, sy tau apa yg dia rasa dan sy tau apa yg dia fikir. Moga Allah terus beri kekuatan pada dia dan family sy.... Amin..


Bait-bait yg sangat puitis...


Memetik buah rmbutan yg masak ranum. heee


Setenang air di kali...


Inilah sumbangan sy di SKTR...
slmt tggal SKTR...

8 comments:

angah iza said...

mcm real lak lukisan bwh sekali 2 :P

wan wma said...

Terima kasih atas ucapan puasa itu! Adui...saya asyik terkejut jer bila masuk blog ni dengan lagu yang tiba2 berbunyi tu! Ahakss....

LEMONADE said...

sis ziana: nmpk real?? tp sbnarnye kn, lukisan 2 x siap pun.. tgok la tnh 2, ade sekerat je.haha

LEMONADE said...

wan wma: sama2.. hm, haha naseb la.. sape suh pasang sound kuat2.hee

Rashid said...

salam elis
Moga adik elis tu cepat sembuh.

Saya bangga dengan elis..

LEMONADE said...

ckgu rashid: owh, time kasih..

amal said...

kenape dengan adik elis??? Moga dia cepat sembuh. Anda seorang kakak yang baik...

BTW, Happy Birthday!!! hehehe..

LEMONADE said...

amalini: dia ade epilepsi n bru pas operation. nk tau lbh lanjut, bc la n3 yg lps2. hik3

birthday??? lmbt lagi la.. huhu

Post a Comment

Template by:

Free Blog Templates