05 September 2009

:: N3 3 in 1 ::

Dear diary...

Kisah 1 : Buat pertama kalinya aku n hosmate masak utk bukak pose. Besenye celik mate bangun tdo dgn muke selebet seko2 tros besiap2 pg bazar. Berbalik pd masak2, menu utama masakan pertama d bulan Ramadhan adalah paprik ayam. Aku cam biasela, take part potong memotong sayur2 n msk nasi. Kalo aku yg masak karg hosmate smpai menjilat jari kaki sbb terlampau mabeles kan. haha Dan yg plg x leh blah takot hosmate mesti jadi makin gumuk dsbbkan masakan aku yg teramatlah sedapnye itu. sure hr2 aku kena masak utk dorang. haha
paprik ayam yg mabelesssss.....


lauk sampingan lain... sungguh menjimatkan!!! sila
contohi kami ya. bajet sorg mkn x smpai rm4 pon.
Kisah 2: Ni saje ngade2 nk letak gmbar detik2 terakhir di SKTR. Padahal dh naek jemu aku tgok gmbr2 ni. hahaha

Aku la yg menang kan even dh berkurun tggal permainan
yg x brape nk tradisional nih. Korang bebudak ape tau. hoho

Kek yg cun + mahal nk mamposss... tengah poket kering
tetibe terpakse beli benda yg korang x jangka kena beli, ape
korang rase.....?? gile arghh, nmpk sgt x iklas bg org mkn.
sje nk wat kontobesi cket. (mampuih la kalo gb bc ni weii.. haha)

Tudung itam 2 lah Kak Kiah or nm m0dennya Kak Rock! ahaha
Dialah guru pembimbing aku ms kat SKTR... Thanx Kak Kiah
atas bimbingan dan tunjuk ajar kamu.. ehehe

Kisah 3: Gambar2 yg x perlu dirungkaikan lagi... uhuhu

Kaki nk kena tebok pun smpat sengih2 depan cam.
haisshhhh...


Misi lelaki kat blakang 2 kannnnnnn ...... kui3
Ni la tmpat aku tdo+solat+lepak... bosannn sesangat..
dgn tnet yg lembab thp monyet kena H1N1. hohoo ms ni dh
kemas2 nk blk. travel mat pon dh siap2 lipat. xcited gile
woo nk blk ms ni... rs nk lompat2 je dpn doc ble dia btau
anis dh blh kua. Lepas satu beban...

12 comments:

secretname said...

wah...mkn camtu..ni da x jd cikgu la ye?pastu jd ape lak?hehe

lemonade said...

secretname: jd student smule..huhu kena mrh ngn lec la plak lepas dh puas mrh bdk. hahaha

::alwaniamalini:: said...

misi laki tu kann ape??hemsem ehhhh hehehe

lemonade said...

amalini: dia kan nk ngorat adik sy... dia misi praktikal dr mahsa college. hehehe

Rashid said...

wah sedap semacam je nampak paprik tu. Bila le nak merasa masakan elis ni.. hehe.

Utk adik elis .. hadapilah segala apa dengan hati yang tabah & kuat. Senyumlah walau diri kadangkala diusik kerisauan dan ketakutan. Moga segalanya akan berakhir dengan baik.. InsyaAllah

Suka tgk adik elis senyum. Terserlah kekuatan dari senyuman ..

lemonade said...

cikgu rashid: hahaha satu hari nnti kot.. hmm, dia mmg kuat pun.. :-) tq

M.r.B.zaCk said...

uit... Seramnyer...

lemonade said...

m.r.b.zack : ape yg seram..???

Zura said...

seronok kekdg bersama ngan budak2...tp hangin satu badan pun iye jgak kan...

Selera tul tgk masakan krg...

lemonade said...

sis zura: praktikum kali ni mmg hangin sentiase.hahaha

hurm, sile la cube masakan org bujang yg simple ni..ehehe

Cikgu Adham said...

wah mantap....
sgt menyelerakan masakan td...

lemonade said...

ckgu adham: tgok pun dh selera, mkn lagi laaaa selera.... :-)

Post a Comment

Template by:

Free Blog Templates