07 December 2009

Bukit Gambang Resort City...!!! Here we come...~!!!

Sori, dh lama x update n dh lama x melawat blog korang. Smua ni salah celcom. Bukan salah aku. Aku bayar tp celcom x bagi liputan terbaik di tempat aku. haha amik~!!
Ini dua minggu lepas punye cerita. Aktiviti membunuh masa cuti di Bukit Gambang Resort City~!! This place is the biggest water park at East Coast Malaysia. Baru bukak je tmpat ni. Sumpah best~! Best daripada Lost World of Tambun yg sekangkang kera dari umah aku kat Ipoh 2. Sementara cuti skolah ada lagi ni sila lah bawa anak2 dan bibik2 anda ke sini. Aku jamin budak2 pasti mroyan bila ke sini. Sebulan cite pegi BGRC x abes2. Dan... yang paling syok pegi tyme ni sbb skarang ade promotion rates RM19.90 sorang. Kalau x, RM 28.00 satu kepala. Ha! So, pegi la sementara harga promosi msh ade. Kalau dtg cni aku rasa better uols menginap di Caribbean Bay Suites, sbbnya kalau sehari je dtg mmg x puas xplore tmpat ni. Oh, lagi satu. Ada jugak disediakan motor kecik untuk aktiviti jungle trekking. Aku x tak tahu la ape ke nm ntah motor tu. hihi Beriye kan aku promote, bajet BGRC nk bagi komisen kat aku suh korang datang tempat dia. hikhik




Sebelum jumpa water park, kamu akan nmpak ini.Carribean Bay Suites. Kalau sape2 yg dtg dr jauh tu boleh la mnginap di sini. Sila bayar. hikhik Dalam ni pun mcm2 ada wooo...

Sehari sebelum itu. Sepanjang jalan ujan lebat. Layan DVD lahh pasal nk tido x best kalo ujan lebat2 sgt ni. Takot.

Ni ha, banjir yg aku redah. Bajet nk patah balik dah. Mujur lepas.


Akibat hujan lebat sepanjang hari. Cancel ke BGRC. Melantak di Johnny's at Eeast Coast Mall. Along pura-pura pro msk. Kat cni aku pun hebat main masak2. haha



Ni akak ipar aku. Nantilah upload pic kawen diorang.

Ni ha, tetibe jek p tgok konsert nasyid ms kat ECM. Pasal ada kumpulan Muslim Voice. Ahli kumpulan tu ada sorang kezen aku. Tapi dia dh x menyanyi lagi. Dia juz dtg utk support kawan2 dia ms konsert ni. Tu pic Dania tngah menari dgn penyanyi mn ntah. Siap masuk paper Sinar Pahang lagi. haha


Kesiannn... pakai swimming trunk tp x blh nk pg BGRC lagi pasal ujan lebat. Bergaya dgn swimming trunk masing-masing je dalam umah.


Esoknya, mmg panas mentari memancar sinarnyelah wa cakap lu. Panas terik. So, ape lagi. Bangun tido terus siap2 nk g BGRC. BGRC~!!! Here we come!!

Kat Lost World xde family raft ni. Macam-macam jenis slide ada.... huhu Teruja x? kahkah promote lagi. Aku naik dgn pengantin baru. Kacau daun nipah sungguh. kui3

Ni mula-mula sampai. Anak buah smua terejal bila nmpak air. haha



Kalau nk beli barang-barang kenangan dari BGRC sila ke Gift Shop ini.

Pengantin sebulan. Sbb dh sbulan mereka kawen. kui3

Along n kak ngah dgn anak buah yg notty.

Baru lepas mencuba slide2 yg ada. Punya lah jauh nk boleh smpai ke bawah.

Dengan kak izah. Tngah tunggu air muntah dari mulut tempayan. Debushhh~!!



So guys, korang bila nk dtg BGRC Pahang..?? Aku amat mengalu-alukan kedatangan korang ke negeri kelahiran aku. hauhauhau Majulah BGRC utk Pahang~!!

16 comments:

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

lame tak g kuantan...
leh g sini...
aku g ngan awek la nanti...
hehehehe...

lemonade said...

meniti senja: bwk la mak skali bro~! hikhik

daiaziz said...

wah...
harus pergi ni..!=p

PuanPepel said...

minggu depan nk g pahan...tp cam xsempat jek g ctu...huhuh.cam best!!!

Miss Hirose said...

waaa beshnye tmpt ni..
nk g~

Wanie-san said...

best ye??huhu slalu lalu klu nak balik kg..tp
xde mase lg nak singgah...=]

LEMONADE said...

dayah n miss hirose: yup, mesti pegi sbb tmpat ni sgt best drpd lost world. =)

LEMONADE said...

miera: kalau xsempat lain kali dtg pahang pegi la... =)

LEMONADE said...

wani-san: sngt best. nnti blk kg singgah la. =)

angah iza said...

teruk nye banjir nyeee

fara said...

Tmpt baru ni kan?
Bape fee nak masok?
Mmg nmpk bes! rase nak join mandi same2 korang mase tgk gamb2 tuh! Hehe

;)

lemonade said...

sis iza: x teruk pun sbnarnye.. paras betis je..huhu

ms. independant: tu ade bgtau kat ats tu... skrg ade promotion rates RM19.90. Kalau x, rm28. =)

Zura Tahir said...

bestnye main air...

lemonade said...

kak zura: jemputla dtg... hikhik

amal said...

wahh..best2 :)

lemonade said...

wani: mmg best. pg la nnti. =)

Post a Comment

Template by:

Free Blog Templates