26 February 2009

BisNes Baru saya & bla bla bla...

saye dh kat blik.. connection masih di tahap kiok lagi..
tapi dh blh sign in
‘diary kesayangan’..



korang, aku ade join satu bisnes baru 2 hari lepas.
Kalo nak information pasal bisnes tu tengok kat
www.mobiz2u.com/sweetstoberi
Saya dh ade 2 orang downline n dh dapat rm30 free top up. ~hee..

Aku memang suke berbicara pasal bisnes or investment ni. Suke2 gak tapi adakalanya berduka itu pasti.. haha biase la kan. Yang penting jiwe harus kental (kalo tengah banyak duet ar). Setakat ni aku dah invest kat Public Mutual, last year.. ASB dh lama ckit dr PM, 3 tahun lepas.. semalam plak, aku ngan chot pi wat SSP (Sijil Simpanan Premium). Hari Sabtu ni ade cabutan no SSP. Harap-harap no aku naek. Hehe masuk x seberapa nak hadiah harapan tinggi menggunung. Every month mule dari sekarang aku dah plan ngan chot nak beli SSP. Sampai satu tahap aku dh fed up atau ketandusan wang ya amat baru aku tebus. Mana la tau, kot salah satu cabutan yang dibuat tiap2 bulan tu terkena no aku. Mesti ar seronok giler nak mati kan.

Aku jugak suke menabung sekarang ni. Ala, menabung cam budak2 tu.. hari2 masuk duet dalam tabung pas abes sekolah. Tapi aku masuk coin je dlm tabung duet kertas x t’masuk. Sekarang aku bukan lagi PEMBAZIR tersohor dikalangan gegedix tapi aku adalah PENJIMAT yang patut untuk kamu contohi. Series tak tipu. Sebab aku sedar, kita takkan selalu berada di atas. Ada kalanya kita akan berada di bawah. Dan aku sekarang lebih banyak memikirkan tentang masa depan. Masa depan yang belum tentu menjanjikan KESENANGAN. Zaman sekarang, PEMBOHONG BESAR ar kalo sape2 yang cakap duet tu x penting. Memang penipu. Aku terkadang agak materialistic dlm hal ni. Tapi aku punya pandangan yang tersendiri dari perspektif yang mungkin berbeza dengan kamu.

---------------------------------------------------------------------------------------------

Ni gambar masa abg aku bertunang bulan lepas. Sis Ena, saya dh tunaikan permintaan kamu. Tp ini je yang dapat sy upload memandangkan connection berada ditahap kronik ya amat. Esok pagi jika diberi kesempatan saya upload lagi ok.





dh abes majlis





mak saya sarungkan cincin



Ni gambar sesat. " MENABUNG AMALAN MULIA"... (ni bukan tabung sy)

0 comments:

Post a Comment

Template by:

Free Blog Templates