16 June 2009

IkaN CacaT...??

Dear diary,

15 Jun 2009 (Isnin)…tarikh yg harus diingati oleh saye smpai bile2. Kerana ape..?? kerana pd tarikh e2 buat pertama kalinya sepanjang hdp saya, saya telah menyiang ikan dan memasak ikan bakar. I repeat. MENYIANG IKAN & MEMASAK IKAN BAKAR!! iNi smua gara-gara ketiadaan Kak Ana di rumah kerana beliau telah dipos ke umah Kak Ngah untuk menjaga Kimi N Syasya sementara Kak Ngah berkursus dalam 3 hari ni. Oleh yg demikian, saya terpakse take part kerja-kerja umah dan dibantu oleh assistant saya yang kuat tido e2..sape lagi kalo bukan adik saya, anis. Hee

Pagi tadi saya kena jemur baju yg sempat dibasuh oleh Kak Ana petang kelmarin. (perlu ke bgtau..?) saje nk tunjuk rajin... pdhal tolong sidai je pun..huh! Then, lepas mak blk ngajar sy DIPAKSA olehnya menyiang 2 ekor ikan tanpa dipantau sesiapa! Hanya ada assistant saya yg ngokngek e2 saje..hee

Hurm, saya main cincang saje ikan-ikan e2 sambil tangan berbalut plastic..eee, yuck!! Hampir hancur saya kerjakan dgn mulut yg rebeh n cacat anggota bdn sana sini. Bile dh bakar lagi la cacat. Kah3 Tengok la hasilnye tuu… mcm x pecaye kan si gadis berusia 23 tahun yg masak smpai jd camtu. Abes smua kulit tercabut. Hahaha Tapi inilah hakikatnye dan inilah hasilnya bila pertama kali saya menyiang dan memasak ikan bakar… *peace*


*** pssst… mak sy dh bising2 sekarang ni suh sy belajar masak! adoyaiii..

12 comments:

zh-ena said...

wah smp ilang kulit ikan tu..mmg kena belajar nie hehehehe

LEMONADE said...

sis ena: tngah nk blaja la ni sis, takot mak bakal mak mertua reject lak nnti. haha

Unknown said...

hahahah....tu siang ke silang....kalo bakal laki ko tgk nie mau dia duk kira budget makan warung ari2...eheheh...anyway sekurang2nya ko da tau apa kemahiran yg ko perlukan bila digelar perempuan..:)

LEMONADE said...

Syazwan: bkal laki aku kate, nnti dh kawen bia dia yg masak utk aku.. hee

ubey said...

hooho. terang2 tulis menyiang ikan. bgs2. tgh cr menantu ni

LEMONADE said...

ubey: plh la sy sbgai calon. kah3 gedik gile!

farwalis said...

tipula awak siang sampai hancur..

sbenarnya masa siang awak makan sikit2 kan?

konon2 sushi a..haha

LEMONADE said...

farwalis: eee yuckk!! hm, xla hancur sgt.. dh msk pun still blh nmpak bntuk ikan ryte..? hehe

Rashid said...

uisss biar betul. kalaulah chef wan tau camni cara menyiang ikan tentu menangis dia.. sedih.. hehe

Lagi cantik saya menyiang..

LEMONADE said...

cikgu rashid: ntah2 chef wan meraung siap terguling-guling sy rasa kalo tgok ni. haha

~ain said...

hahha..ikan cacat ye..??

LEMONADE said...

saya! : cacat cket je tp blh mkn lagi.. :-)

Post a Comment

Template by:

Free Blog Templates