24 June 2009

keNapa aKu..??

pas abes class ptang smlm aku ditemani rumet ke klinik. check tangan. aku start sakit sendi pada tangan n jari2 sejak thun lepas lagi. dengan anggapan doc 2 dah ade record aku sblum2 ni. aku cakap la kat dia yg aku rasa sakit smule. tp...

doc : kenapa?
aku : tangan n jari2 sy sakit smule la..
doc : u pernah dtg cni ke? (smbil check2 dlm kom)
aku : pernah. dh 2x.. (biol sungguh x simpan record. dlu dtg 2nd time ade plak record yg 1st)
doc : rasa sakit mcm mn?
aku : rasa cam ketat je jari2 ni.. kalo pg pas bgun tdo mmg sakit sgt. pas2 lama2 ok ckit.
lutut sy pun sakit.
doc : (check tgn aku)... makan sayur x?
aku : x..
doc : ni disebabkan kekurangan vitamin bla bla bla.... kalsium bla bla bla...
aku : * wat muke x besalah *
doc : i bg u ubat n vitamin ...... balek u makan.
aku : sy nk amik darah boleh x?
doc : untuk ape?
aku : *muke blur cam tenuk pandang rumet* ....nk cakap ape wei?
rumet : ntah, xtau.. *cam syiall jawapan * ..30nd afta sok sek sok sek...
rumet : sbnarnye amik darah ni utk ape ya?
doc : amik drh ni utk tau jenis drh, bla bla bla....
aku : kalo sakit mcm ni x blh ke dapat tau sakit ape kalo amik darah?
doc : ni biasanya makan ms ckit... kena dtg waktu pagi.. perot tengah kosong.. kene thn jap.. bla bla bla... kos hampir rm1000 bla bla bla...
aku : sy risau dlu doc cakap sy mungkin ade R.A sbb tu sy nk amik darah.

dipendekkan cite...
dngn nasihat rumet, aku wat blood test utk check jenis darah n kolestrol. (sebelum ni x penah tau pun aku ni berdarah ape) huhu..
sekali tgok jarum dh ngeri siottt.. mule nyumpah2 kat rumet pasal suh aku amik darah. eeee... ngeri2.

aku : sakit x doc kalo amik drh ni?
doc : x sakit la.. rs mcm kene gigit semut je..
aku : haiihhh...sambil genggam tgn kuat2, mate pejam, kepala pusing ke lain.. zluppp...
doc : sakit x?
aku : x saket pun... *muke hepi. haha gile penakot jarum!

ni bukan tangan aku..
tekanan drh ok. settle.
aku : sy risau kalo ade R.A.. pasal dlu doc kata sy mungkin R.A. * xpuas hati pdhal awal2 td dh bgtau*
doc : xpela, kalo mcm 2 drh td sy buat utk check R.A sekali. kalo xde, ni mungkin A yang biasa saje..
aku: ok.. (dlm ht aku berdoa agar dijauhkan dr R.A sbb aku tau R.A adalah penyakit kronik yg x kan blh sembuh sepenuhnya)..
hanya tunggu panggilan dr doc utk dapatkan result blood test. mungkin hari ni. ape itu R.A...??
saya akan beritahu bile sy dh tau blood test result.
* saya takot akan keputusan itu. tapi masih blh berselindung. doa... doa dan trus berdoa agar saya dijauhkan dari R.A ..... *

16 comments:

~ iza ~ said...

insyaAllah..
moga dijauhkan perkara2 buruk camtu..

p/s: berteka teki gak ni..RA tu apa ye?tak sabar nak tau.

LEMONADE said...

hariza: sy pasti bgtau bile dh dpt result nnti..

zh-ena said...

emmm tak sbr nak tau aper tu R.A.

harap dijauhkan penyakit yg bukan2 la kan..

LEMONADE said...

sis ena: nnti ye, harap2 sgt camtu la..

amal said...

huhu sakit apekah ini?
semoga awak sihat2 je aminn...

LEMONADE said...

awalamalini: sy pun x pasti..

Firol said...

Insyallah takde ape.... segala dari DIA..terima dengan hati terbuka

LEMONADE said...

firol: ape pun sy redha. tp harapnye xde pape la..

anak laut said...

salam..lemonade,

orang melayu... ade sifat megahnye.. ade jugak yg x kisah..- saya setuju dengan pendapat anda.

tq singgah anaklaut

secretname said...

harap2 semuanye ok

LEMONADE said...

anak laut: tapi x smua begitu.. sesetengah saje..

LEMONADE said...

secretname: aminn...

Shekyn Hamzah said...

moga2 kembali sehat hendaknye,,aminn

LEMONADE said...

mrs.zombee: tq.. aminn2..

Rashid said...

RA..Rheumatoid Arthritis ke elis?

naper elis selalu rasa letih ke.. camana berat badan.. bahagian sendi yg lain?

moga bukan RA..

LEMONADE said...

rashid: yup, rhumetoid athritis.. doc andaikan je hr tu.. blm cnfm lg.. hrp2 bukan R.A la.. berat bdn maintain 45kg.

Post a Comment

Template by:

Free Blog Templates