13 July 2009

New liFe..

maaf kepada yg bertanya tapi tiada balasan
bukan menyombong diri
sekadar ingin memberi ruang pada diri sendiri
kepada yg tertanya-tanya,
AKU OK..
kepada yg tau tapi buat2 x tau
kau x rasa apa yang aku alami..
kesakitan ini..
** walau aku senyum bukan bererti
aku selalu bahagia dlm hari... **
hmm,
dah tiga malam aku d rumah sewa
weekend yg lepas mak n ayah dtg tolong angkut brg2
aku n rumate dr hostel ke rumah sewa..
kesian mak kene kemas brg2 aku n angkut dr 1st floor
2 mlm mak bermalam kat umah baru aku
buat solat hajat n baca yassin
biasa la, masuk umah baru kan
mujur ada ayah, blh jugak tolg buat apa yg patut..
aku x pernah terfikir kene duduk luar
jauh dari maktab
tinggal kat kawasan ni
kat perumahan ni..
lepas ni xde lagi istilah rumet dlm hdp aku
nget, mok syok, mc lyn n makcik
mereka adalah hsemate aku
mereka juga adalah rumet aku
sebab kami tdo sebilik 5 orang even rumah ni
besar gile nk mati dgn 4 blik n 3 bathrum
tapi still mau tdo sbilik.. (mau menjaga keselamatan diri)
n yang pasti CBJ akan terus di sini
smpai aku abes stadi..
kalo CBJ xde susah mau bergerak sana sini
nk ke klinik terutamanya
bukan xde transport housemate, cuma
mls nk menyusahkan sesiapa
malam pertama mak kat cni
aku ceritakan pada mak n ayah
dr awal smpai akhir..
tentang pembohongan dan rahsia kami 4 beradik sejak
3 minggu yang lalu...
Bukan kami sengaja mau menyembunyikan apa2..
sekadar mencari ruang yg sesuai
untuk diluahkan segalanya...
tapi,
mak menangis..
bila aku cerita dan tunjukkan
segala bukti-bukti itu..
aku cuba meredakan keadaan
aku cakap aku percaya dgn result ke 3
xde apa2.. aku ok..
tapi dia masih menangis dan termenung..
ayah mencelah
" lepas ni jgn sorokkan apa2 lagi dah"
iye, aku faham tapi terpaksa...
x nk mak n ayah risau tentang aku.
dan
sepanjang mak ade kat cni
mak la yg masak air panas
pastu rendamkn tgn aku dlm air panas
sambil urut
sekarang sume tu
aku kene buat sendiri...
ohh ya, minggu ni dah masuk 3 minggu aku praktikum di SKTR
belum di'observe' lagi
kemungkinan besar minggu depan
risau, bru skali aku handle class PJ
terus nk kene observe..
cool ^_^
aku suka bait-bait lagu ni..
** sedihku.. sakitku..
ku terima...
ku rela... ku pasrah
JALANKU...
ini suratan..
aku di coba...
demi rahmatMu
ku memohon...**

6 comments:

Rashid said...

sesuatu itu pasti ada hikmah.. saya doakan elis tabah & cekal dalam menghadapi segalanya. InsyaAllah elis akan sembuh k.

Tentu sejukkan tangan ibu mengurut tangan anak..

Elis, saya ada terbaca.. perlu selalu buat senaman ringan..

zh-ena said...

naper nie..story skit

lemonade said...

rashid : ade jugak bt ckit2. tq =)

lemonade said...

sis ena: pnjang citernya.. =) xde pape pun, biase2 je..

nurain said...

huh..aku pun duk kat apartmen. jauh dr kolej, so awal2 pagi dah kena kuar, kena nek bus kolej, huhuh..mencik je...

dah la umah berhantu..marah betol~

ko cikgu ngan aku nurse.lebih kurang kopt kje kite, terlkibat ngan orang ramai.susah siot~

lemonade said...

nurain: ko apartmen, aku umah teres. tapi ko naek bas, aku dh ade CBJ. huhu

umah aku so far xde ape2 yg berhantu pun. cuma kwn2 aku je yg mcm hantu prangainya. haha

hmm, mmg btol cakap ko.

Post a Comment

Template by:

Free Blog Templates