10 March 2011

Lemonade Masih Wujud

Rumah sewa dah masuk streamyx. Lepas ni boleh update blog dengan maju jaya. Boleh blogwalking blog-blog kalian seperti satu ketika dulu. Tapi mungkin tidak terlalu kerap kerana aku sudah punya komitmen yang lain. 

Dah sebulan lebih aku hidup sebagai orang kota. Tapi sungguh, tak bangga pun jadi orang kota. Enaknya cuma kalau kau punya wang yang banyak. 

Sebulan yang lalu memang hidup aku penuh tekanan. Apa yang aku hadapi di sini sorang-sorang bukan semuanya aku cerita pada orang. Mungkin banyak yang aku cerita, tapi lebih banyak yang kau tak tahu. Aku biarkan kau menilai  kehidupan aku dari persepsi kau sendiri. 

Kini, aku cuba untuk pasrah dengan apa sahaja ketentuan. Give up. Memang itulah yang aku rasakan sekarang. Maka, aku lebih suka berdiam.
"Redhakanlah aku Ya Allah, terhadap apa yang Engkau takdirkan atas diriku dan selamatkan aku selama menempuh sisa hidupku, sehingga aku berasa tenang dan puas hati, tak ingin disegerakan apa yang engkau tunda dan tak pula ingin ditundanya apa yang Engkau segerakan"

2 comments:

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

wujud lagi...
:)

Zura Tahir said...

pelan2 elis...byk bersabar k..

Post a Comment

Template by:

Free Blog Templates