13 August 2008

kisaH aku....

Hari ni dh masuk 3 hari aku berPBS kat chiao ching…pagi tadi aku berkesempatan ngaja olok2 5 org budak year 5…cine belake oke! Smpai kat skolah PK inform kat aku yg budak2 tu akan tunggu aku kat library kul 730am…aku smpai skolah hr ni dlm kul 720am…so, lepak jap dlm blik guru then aku trus pegi library even jam blom lagi menunjukkan pukol 730am..cikgu yg dedikasi la katakan…haha

Hurm,,,tunggu punye tunggu dak2 ni x nmpak btg idung pun lagi…pas 5-10 minit menunggu cm orng mengong aku pun pegi la smule ke blik guru…at last aku nmpak PK tengah cakap2 dengan 2 org dak pompuan..dlm ati aku dh agak ni mesti budak yang aku nk kene ajar tu...aku pon tanye PK tu pas2 Pk suh aku tunggu kat library…

X lame lepas tu budak2 tu pon sampai...aku pun suh ar dorg duduk then tgok video..pas tgok video tu aku bersoal jawab ar ngan dorg ni ape yg dorg phm tentang video tu..tgok gaye cam sonot sgt mase tngh tgok tadi..tp bile tanye bukan reti nak jawab…cocecoce ckp same die…aku lak yg terpinga-pinga..hampeh tol! Susah btol ngaja anak cine ni! Ntah2 dorang kutok aku depan2 agknye bukan aku tau pon. Lantak korang la…yg penting tugas aku dh setel oke.
Aduss..mase kboringan telah bemule..!!! keje aku lepak dlm blik guru jela hari ni…gile boring dowh!! Aku kene berdepan 2 hari lagi dgn situasi mcm ni….!!! Lmbtnye la nk tggu hari jumaat..

Hurm,pas lunch tadi borak2 ngan mak aku jap…

Mak : “Alim tu series ke?”

Aku : “Ye la…mak abah die seme dh tau” (rsnye dh lbh 10x aku ckp ngan mak aku pasl ni)

Mak : “Abes tu mak die nak dtg merisik raye ke brape?”

Aku : “xtau la…raye ke 3 kot..”

Mak : “cincin die dh beli blom?”

Aku : “blom lagi…hari tu dh beli tp x smpat nak bagi kat die cincin tu ilang..”

Mak : “alim tu baek ke kak?” “die pemarah tak?” “di kedekot tak?”

Aku : “baek la…x kuat marah pun..org je yg slalu mrh die..kdekot? buat mase ni x kedekot lagi kot nnt x tau la pulak…”

Mak : “Ni pilihan awk, mak ikot jer…awk suke sm suke..along ngan angah dulu yela mak yg pilih…”

Aku : *senyap* (aku tau ape maksud ayat mak tu…harap2 aku x tersalah pilih…)

~ stop dulu la, banyak lagi bende yg aku borakkan ngan mak tadi tp mood mau mnaip sudah hilang daa… kalo rajin nnt aku edit smule entry ni oke…

0 comments:

Post a Comment

Template by:

Free Blog Templates