20 November 2008

My Engagement Preparation

kelmarin sampai umah lebih kurang jam 3.00 pm. Rindu giler ngan bantal busuk!!! Anis blanje aku beli bantal busuk baru kelmarin. hip hip hooray!! Ade bantal busuk baru!! ngee…wargghh, sangat best tengok hantaran yang mak dh buat..hantaran aku, cenderahati 4 guest n persiapan bilik dah 70% siap..nenongnenong..kreeekkk 4 hari yang lepas aku berada di umah long sbb mak nak cari barang hantaran yg blom d beli..hari ahad sangat memenatkan kerana saye shopping barang2 hantaran dgn mak. Kitorang ke nilai 3..Mak aku sangat cerewet dan teliti orangnya dalam membeli. Aku hampir2 nak pitam ikot mak beli barang.tp xpe, untuk majlis aku jugak kan..hehe certain barang mak aku dh beli kat SSF Home & Deco kat Kuantan hari tu..waaa aku sangat suke pegi SSF!!! suke nak mati ok!! sesape yg xpenah pegi better korang pegi sbb kat c2 banyak bende yang boleh dibeli utk hiasan rumah,hiasan hantaran etc. sangat xclusive gitu. ahaaa...ERIC yang dlm rancangan Deko bersama Eric 2 la SSF punye duta.

Ni antara barang yg mak beli kat N3:
1. kaki bunga telor
2. bunga telor
3. bunga sireh junjung
4. daun n bunga2 hiasan hantaran dan yg sewaktu dengannya lahhh…

Penat penat dan sangat penat ok. Dari pagi sampai tengahari ade kat area tu. grrrrr…
Isnin, aku ngan mak meneruskan misi mencari beberapa lagi barang yang blom dibeli. Destinasi hari ini ialah Alamanda Putrajaya. Zuupp, gi parkson cari perfume. Aku blur tengok perfume banyak sangat pilihan. Mak pon fenin tp dia dh berkenan kat DRAKKAR NOIR. Aku test, best gak bau dia. agak keras, seswai ar ngan lelaki (mmg 4 men pon). Boleh dikatakan seme perfume dalam parkson 2 aku test bau dia.haha nk amik mn satu nih..??blur tahap cipan tyme tu syiall..try CK tp xde dlm packing la pulak..yang ade pon x best..hurm, nampak PACCO ROBANNE cam best jek..try lagi..manis ckit bau dia..tp ok jugak la..seller tu kata skrang ni orang lelaki ramai cari PACCO ROBANNE. Betul ke wahai kaum lelaki sekalian?? Ok tak pe aku survey dulu. DKNY, TOMMY, seme aku test.. sampaikan aku rasa cam sume perfume tu sama je baunya. Mak pun dh chow just tinggalkan aku duet utk bayar 4 da perfume. (aku mana la ada duet nk bayar sndiri kan..) last2 aku pilih DRAKKAR NOIR 4 MEN by Guy Laroche jugak. Sangat best bau dia n mak aku pon suke yang ni, so amik je la..tp mahal jugak 2 ratus lebih cam haram jek..perfume ngan deodorant je pon. disebabkan itu bukan duet aku, aku bayar je la..hurm, nak kata ape.. then, kitorg pegi makan roti ape tah yg pintal2 kat depan KFC dlm alamanda tuh..sedap nak mati ok. Pastu continue shopping.

Selasa pagi2 lagi dh bersiap2 nk blk umah. Excited dowh sbb cuTi hari tu x blk umah pun. Sebelum bertolak blk gi bangi jap amik ubat anis kat pusat rawatan islam az Zahra. Teringat plak kat katak. Aku pon mesej la dia konon2 cakap nak braye umah dia la kan (pdhal bt2 xtau raye dh lama abes). Dia kata bleh je tp dia kat ofis. So, aku cakap nak dtg braye kat ofis je la..haha dia kata ok jek. Dia gitau ofis dia kat depan puspakom. Disebabkan aku x brape arif dengan area bangi, dengan slumber aku pon tanye la akak kat kaunter farmasi 2 puspakom kat mana sbb dia kata ofis dia depan tu kn..akak tu kata kat area kilang kot..pada hal aku bukan nak gi jumpe dia pon. Hahaha saje jek nk mengganggu ketentraman katak sedang bekeja.haha then dia kata dia dah kua ofis sbb nak gi jumpe customer kat seksyen 7, pick me up then blanje aku makan. Wahh!!! Makan?? Aku sangat soka. Tp aku cakap kat dia aku ade emergency case kena blk cepat.tipu je ni..hik3 sbb tujuan aku dtg bangi bukan nak gi jumpa dia pon.saje je msg kaco dia. ngeee..

Smalam berlaku kerahan tenaga kat umah aku. Perghh..penat syiall. mak aku bg arahan itu ini memang sesape pon jgn bantah tp keje musti jalan. Haha pdhal bukan keje berat pun. Tugas aku sapu syiling jek..e2 pun syiling bukan ade habuk sangat. Weeehuuu pastu tolong mak gubah coklat untuk hantaran. sangat leceh buat keje ni. Naek krem tangan2 aku memintal bende2 camtu. urghh..
Hurm, jap lagi aku akan meneruskan tugas mengelap sliding door n tingkap plak.


Causinci..ewwweeehuuuu

0 comments:

Post a Comment

Template by:

Free Blog Templates