23 January 2009

Sunyi sepi...

Aku masih punye kesempatan dan ruang untuk mengupdate malam ni. Sunyi dh kawasan maktab hr ni. Pas hbs class tadi ramai dah yang blk kg. Tp ade gak yang x blk. Menghabiskan sisa-sisa cuti raya cina di maktab tercinta. Cam bese, pas isyak di port yang sama tatkala m0stly students dh ade kat kg halaman masing-masing tapi aku masih di sini.. Maktabku! Duniaku! ahahaa geli jek dengar. Cam skema maut je ayat tuh. Huh!

Aiyaaa.. kaco ar dak junior 4 orang ni! btl2 mengganggu kelancaran connection mlm ni. Aku baru nak berpoye2 secara menggile. haiihh.. tp xpe gak, xde la takot sangat rase bile dorang ade. Kalo aku ngan lyn je mmg meremang gak ar. hehee..

Esok pagi balik kg! Kene bangun awal sok coz aku n lyn ke medan gopeng naek bas maktab. Nak jimat duet. Kalo naek cab rm15/2=?. Tengah2 gawat ni malas ar nak demand lebih2 kan, so naek je la bas maktab tu rm2 je pun. Lagipun, memang azam baru xnak membazir dh thn ni. Harap2 azam tu tercapai la dan blh kekalkan sampai bile2 attitude tu.

Tadi along call. Dia cite pasal abang aku yang nak benti keje! Dia x mo jadi cikgu! Ape kene ntah ngan abg aku nih! Baru seminggu posting dh wat hal. Ni gara2 x blh nak terima kenyataan la ni. Dia nak jugak jd engineer. Haihh.. udah2 la tu.. kalo dh itu takdirnye ko kene terima wei. Ade hikmahnye seme ni. Tuhan tak buat sesuatu tanpa ade maksud disebalik kehendaknya tu. Tak tau la aku nak cakap cane dh. Sejak dia dapat masuk DPLI lagi jadi camtu. Terima la kenyataan wei yang ko dilahirkan sebagai pendidik!

hurm, yaya plak kene tendang ngan classmate die hr ni. Ape nak jadi la anak buah aku yg sorang ni. Kalo kat umah dia la yang hebatnye. Kat sekolah lemah semacam je bile orang lain pukul dia. Tak reti langsung nak melawan balik. Geram btol aku! Mujur gak ade along (mama dia) kat sekolah tu. Kalo along xde tak tau la aku cane.

Ok la, di satu entry yang lain nanti aku akan ceritakan perihal setiap individu dlm family aku. Mereka punye kisah yang tersendiri. Begitu jugak aku.



*Dengan harapan agar aku selamat sampai dan selamat kembali ke IPIP..~

2 comments:

Mrs. Wahida (わひだ) said...

salam..
can i ask s0mething?
apa beza DPLI ngn KPLI?..

LEMONADE said...

DPLI sama cam KPLI. Tp Dpli kursus setahun kat U. KPLI kursus setahun kat maktab. DPLI untuk yang nak ngaja scndry skul saje, KPLI lak hnye utk primary skul. misZ87 nak apply ke?

Post a Comment

Template by:

Free Blog Templates