16 October 2009

Si Pinky Sony VAIO

Dear diary...

Laptop, notebook, laptop, notebook... sape tau ape beza 2 benda ni..? aku slalunya main ikut sedap mulot je nk sebut yg mn sbb rasa2nye cam xde beza pn benda ni. tp xtau la kalo mmg ada beza kan. hewhewhew..

Ok, kali ini adalah kisah laptop. Laptop yg sedang menuju era keuzuran dan kemonopausan. grrrrrr... tsk. Tapi owner mempunyai kemahuan setinggi klcc mahukan laptop baru. =) Teruskan bacaan dan melihat gmbar-gmbar di bawah... hauhauhau

Nilah laptop aku. Bulan 8 yg lepas genaplah usianya 4 thn bersama aku, bersama tokei cina kat lowyat aku x pasti brape lama. hikhik


Lepas bertahun... aku tgok mostly lappy kawan2 smua ade skin. Macam2 design. Aku nk beli laptop skin yg range harga rm40-50 sekeping memang TAKKAN la wei. baek aku buat beli makanan, lagi kutip manfaat. bukan kedekot ok, cuma si gadis yg sngat pandai membajet. hihi
Tiba d satu ketika d mn aku telah menghadiri PC Fair di Ipoh. Kat satu booth tu, aku tengok harga benda alah ni cuma RM18 je pastu siap dpt free gift lagi. Ape lagi, parkinson kejap sbb jakun nk sangat ya amat memiliki akn benda alah ni kan. hikhik Bile dh blk, barula tersedar dr lamunan parkinson td yg design laptop skin yg aku pilih x lawo langsung. Dah la gambo monyet dgn ****** merah tu jelas kelihatan. ish3. ~lantak... xmau membazir, aku tepek saje lah..
Secara x sengaja aku beli kulit baru ini sebelum raya baru2 ni. Asalnya hanya ke Yik Fong untuk temankan Nget beli printer baru. Tiba2 mata tergoda dan hati terpaut pada gantungan kulit2 laptop yang murah dan comel itu. Sekali lagi parkinson aku dtg. grrrr... melihat harga yg jauh lebih murah dan lebih comel dr kulit lama, aku dh mula jadi x keruan di situ. RM10 saje ye korang ~ngeeee.. Akhirnya, berjaya mempengaruhi Mclyn beli kulit untuk lappy dia jugak. hehe Tampalan kurang memuaskan hati sbb kesan gam pada kulit yg lama telah terpalit di situ dan agak sukar untuk ditanggalkan. (sbnrnye aku yg mls nk tanggal). So, berkulit baru lah lappy aku skarang even sedikit kerepot. C, more elegant di situ. ~auwww! haha


Walaupun berkulit baru, bila dh lama kau hidup tua pasti menjelma, uzur pasti kau rasa. Menunggu maut dtg menjemput je laptop aku skarang ni. Korang nmpak x ade kesan jalur-jalur pada skrin 2. Serabut mata aku memandang kesan2 jalur tu. Hish.
Tapi kesan tu blh hilang lah.. Kalo nk hilangkan kena tukar skrin baru. Chaiittttt! Baek beli lappy baru je kan. =) Tak tau lah aku brape lama lagi jangka hayat benda ni. Aku redha kalo dia pegi.. Hwaaaaa tidaaaaakkkkkk!! Aku belum save bnyak benda lagi dlm ni. ~ngeeee beriye plak.. Er wei, nmpak x bunga2 tu? Skali lagi aku jakun sbb dpt bunga dari teman YM. Gile punye suke tgok bunga2 tu bgerak-gerak turun bnyak2. cantik gile dowh! Aku nk donlod bandoo tp xblh. xtau nape.
Ini pilhan utama kalo kau dh pergi tinggalkan aku. Yeahhh!!! Sony Vaio.. ~aummm! haha Ade 5 pilihan kaler. Pilih! Pilih! Sape cepat dia dapat. muehehehe... Sbnarnya, hati terpaut pd si pinky. hikhik Si hitam pun smart. Si merun pun ok, nmpak cam bisneswoman je owner dia. ^_*
Tapi, tapi dan tapi.... si pinky Sony Vaio tetap menjadi pujaan hati.. Mahu yg ini jugakkk...!!! Sungguh comel dan gedik lahhh... suke! suke! Mula terasa jakun mahukan jenama ini bila d satu saat aku shopping dgn Anis di East Coast. Eh bukan, Alamanda kot. Eh bukan2 rasanye di Mid. Tak ingatla pulak kat mn. Tapi salah satu antara 3 tempat 2 la. hihi Anis ckp smart gile SV ni. Aku pun toleh la.. perghhh mmg smart, hensem dan mengancam! hikhik Sejak itulah Sony Vaio lekat di hati hingga ke saat ini. muehehehe..


Kalau tiada yg mahu dapatkan aku Si Pinky Sony Vaio tu, yg ni pun boleh lahh.. tp jauh di sudut hati aku sangat mahukan yg itu. ^_~" Tapi, apa pun mesti kena tunggu Compaq aku tu dikebumikan dulu, bru lah blh capai impian mahu bersama Si Pinky Sony Vaio..

9 comments:

angah iza said...

warna putih smart ar dik...

LEMONADE said...

sis ziana: tp saye minah pink sis.. dh terpaut pd yg pink tuu... =)

Zura Tahir said...

hitam nmpak eklusif...hitam tue kan menawan

fara said...

Yik Fong kat mane eh?
Mcm menarek je skin tu...
hehe

:)

LEMONADE said...

sis zura: ye mmg btol, tp sy lbh suke pink. saye kn pompuan.. hikhik

ms.independant: Yik Fong kat Ipoh. tngah2 bndar Ipoh. Lbh kurg mcm lowyat jgk la. =)

zh-ena said...

suh cik abg buat hantaran kawen anto laptopm la..senang terus jea dpt hehehehehe

lemonade said...

sis ena: mslahnye kawen blm tau lg bile..ntah2 compaq smpat kiokk dlu kot. hihi

Rashid said...

ermm cantik le lappy tu elis. tapi warna pink .. eee gelile.. ehehe

LEMONADE said...

CR: bg cikgu mmg la geli sbb cikgu lelaki.. kalo CR suke pink x ke pelik nmnye 2. huhu

Post a Comment

Template by:

Free Blog Templates