14 May 2010

Melawat Kilang B** (Caely Holding)

Hye.. Salam satu Malaysia.

Sebelum tu aku nak ingatkan korang, ini bukan entry lucah ya! BUKAN entry LUCAH! Ini sekadar ilmu pengetahuan untuk kaum perempuan, dan kau juga si lelaki perlu tahu ini. Perlu ke lelaki tahu pasal bra dan pakaian dalam wanita yang lain? Yes!! Perlu. Sebab satu hari kau akan berkahwin dengan perempuan. Kalau kau berkahwin dengan lelaki... Nauzubillah~ Kau punya isteri, emak, kakak, adik dan mungkin anak perempuan juga. Maka, kau juga perlu tahu perihal perempuan yang satu ini.

Baiklah, terus kepada kisah kali ini. Last week, aku dan rakan-rakan serta sebilangan pensyarah telah mengadakan satu lawatan 'khas' di Caely Holding. Tau ke Caely tu apa? Ha! Kalau nak tahu, Caely adalah sebuah kilang membuat bra. Ya, bra yang kaum wanita pakai tu. Kaulah! Siapa lagi. Bukan setakat bra saja, panties pun ada. Dan sekarang Caely semakin berkembang dengan produk-produk lain seperti makanan kesihatan dan lain-lain.

Sebenarnya bukan nak cerita tentang produk Caely yang lain-lain tu. Tapi nak cerita tentang bra yang Caely hasilkan. Kamu tahu tak jika bra tidak dipakai dengan betul dan mengikut saiz yang betul boleh mendatangkan breast cancer? Kamu tahu tak bra tak boleh dipakai lama-lama dalam satu masa? Kamu tahu tak bra yang dipakai hari-hari tidak sesuai untuk dipakai ketika bermain futsal, netball, badminton dan lain-lain jenis sukan? Sebab tu la wujudnya sports bra.

Bra-bra yang dihasilkan di Caely akan dieksport ke luar negara.. kemudian, akan muncullah bra berjenama Giorgio Amani dan lain-lain bra yang branded di luar negara, padahal dibuat oleh Caely, Teluk Intan. Patut pun masa mula-mula aku masuk dalam kilang dia aku macam pelik kenapa bapak besarrrr bra-bra yang mat-mat bangla ni buat. Rupanya untuk dieksport... Orang-orang luar negara kan badan besar-besar.

Seterusnya, kami diberi penerangan tentang bra oleh seorang yang berpengaruh di Caely dan beliau adalah LELAKI. Katanya kalau nak tahu betul atau tak cara pemakaian bra, begini caranya.. Lepas pakai bra, angkat kedua-dua tangan ke atas. Seandainya bra tersebut beralih dari kedudukan asal bermakna bra yang anda pakai tidak sesuai atau tidak mengikut saiz atau tidak mengikut cara pemakaian yang betul. Kalau tak percaya, kau boleh try sekarang. Itulah serba sedikit info yang aku dapat semasa di sana untuk dikongsi dengan korang semua.


Ha! Kau tengok. Kau nampak tak bra kau siapa yang buat? Majoriti lelaki kan?? Mat bangla pulak tu yang buat. So, tak payah nak buat-buat heran or malu-malu kambing lah. Diaorang kat sini dah lali dah. Bak kata pengurus di Caely, "sekali pandang diaorang dah tau kau pakai saiz apa" hahaha


Moga tips dan sedikit ilmu yang aku beri ni dapat kau gunakan untuk kebaikan diri kau si gadis, dan kau juga si lelaki untuk isteri kau dan anak-anak gadis kau. Sekian.... Assalamualaikum..

21 comments:

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

wsalam...
ko datang teluk intan???
patut aku ade bau xmenyenangkan...
hehehe...
=.=

aCik GeE cHoMeY said...

ooo...tq info u 2:-)

arboqskii said...

owh...begitu rupenye....

LEMONADE said...

meniti senja: mentang2 dh kurus, berlagak pulak kau ye!

LEMONADE said...

acik: ha! mcm tu lah. hati2 acik gee. haha

LEMONADE said...

arboqskii: mcm tu lah serba sedikit.. =)

Rashid said...

ahaha! sekali pandang je dah tau? adoii .. bahaya tu.. kalau 2 kali pandang tentu keliru jadinya..

ermm tak taupun sellama ini mat bangla rupanya di balik pembikinan benda ni..

LEMONADE said...

CR: Itu pengurus kat situlah yang beritahu mcm tu sebab diaorang kan dah biasa. =)

hmm, mcm tu lah nampaknya CR, saya pun tak sangka.. 1000 mat bangla yang buat benda ni kat kilang tu. ish3. mana perginya orang Melayu kita..??

s h a said...

nice tips dear...thanx for sharing...sgt2 berguna... (^_~)

LEMONADE said...

shee: sharing is caring. =)

arboqskii said...

yup..selasa nie exam...study tu still in progress....ad la skit2 mmbaca...x macam bdk2 pmpuan study...dieorg lg advance...
kamu mcm mana study?...ok?....byk lec bg jwapan?..hehe

lemonade said...

arboqskii: sama la, paper kaunseling. mood nak study dah xde. ipg kamu je kot advance, ktorg tak kot. lelaki lbh hebat bab2 stdy ni. lec xde bg jawapan pun. lec pun x tau soalan apa yg kluar. sy pn x tau apa yg sy belajar sem ni. huhu

Ken Wooi said...

yeah.. sometimes must let the breast breath.. =P

Mr. Asada said...

hahahaha.. sekilas ikan di air, tau jantan betina...

mat bangla ni lain, sekali jeling dah tau saiz berapa.. kahkahkah..

hurm.. banyak benda yang tak d ketahui pasal bra. tau bukan guna saiz S,M,L @ XL saja..

waktu tido tidak sesuai guna bra.. betul kan?

LEMONADE said...

kenwooi: exactly.=)

asada: betul2. mcm kenwooi kata kat atas tu.

Budak Pensel Yazid said...

Fuiyoo... Mat Bangla yang buat.. Agak2 mesti selebriti hollywood pakai bra hasil titik peluh mat bangla nie..

hhaaahahaha

LEMONADE said...

budak pensel: bukan agak-agak tapi memang betul pun. Kilang Caely yang buat tp bila dh dieksport jadi jenama Giorgio Amani dan lain-lain.

PUAN THALHA : said...

ehe. membantu info ni (dalam nada yang segan ;p)

lemonade said...

sis thalhazlin: sila praktis. haha

Ayra Razq said...

Boleh tak nak Tahu kat mana Kilang ni?

Ayra Razq said...

Boleh tak nak Tahu kat mana Kilang ni?

Post a Comment

Template by:

Free Blog Templates