01 May 2010

Bila Cikgu Lemonade jadi Mak Andam...


Praktikum saya dah berakhir semalam. Legaaaa...! Lepas ni jadi pelajar macam biasa. Pergi kuliah bawak beg yang cuma ada sebatang pen, sebatang pensel, buku nota kecil, purse, handphone dan botol air. Balik kuliah mesti rumah jadi sunyi sepi sebab lima-lima jenis kuat mendugong (tido). Kalau waktu praktikum kadang-kadang balik sekolah terus prepare untuk pengajaran hari esok sampai lah ke tengah malam ataupun menjelang pagi. Hebat! Nak cemerlang punya pasal kenalah berkorban masa, tenaga, dan wang ringgit. Biarpun mata aku dah serupa panda dah ni haa.. Hari-hari tepek eye gel Bio -Essence pun tak jalan. Sampai dah habis sebotol. Tepek eye gel Nano White pun tiga puluh enam kali lapan!

Berbalik kepada tajuk. Beberapa hari sebelum tamat praktikum, aku iring murid untuk Action Song Competition di sekolah berdekatan. Sebelum tu aku diminta make up kan diorang dulu. Meh tengok aku jadi mak andam buat kali kedua selepas Sarah. heuheuheu =)

Budak ni sangat cute! Boleh jadi artisss bila besar nanti.


Hai.. Nama saya DELIMA.. Saya mix Malay-Pakistan.


Anak Singh pun kena pakai scarf kepala. hehe



Line up! Excited budak-budak ni nak kena tenyeh muka ngan aku.


Dalam hati asyik ada taman je. =p


Ok. Itu saja. Ohh ya, semalam anak-anak murid buat surprise party untuk aku. Terharu tapi tetap cool. Garang-garang aku pun, murid-murid tetap respect sebab aku garang kena pada tempat dan ketikanya. Murid yang jadi perancang party siap suruh mak dia buatkan kek coklat lagi. Bila aku buka je pintu kelas belon2 berterbangan. Meja makanan tersusun rapi. Cawan-cawan kertas disusun kemas. Siap hidang makanan untuk aku. Bagus juga budak-budak ni. Biarpun lemah dalam pelajaran, biarpun masih kecil, ada pandainya dari sudut yang lain.

Itu la, bila jadi cikgu jangan suka pilih kasih. Murid-murid pun boleh menilai kita. Lagi satu, unsur kecindan jangan lupa. Murid-murid ramai yang kata aku garang tapi ramai juga yang kata aku pelawak. Sebenarnya bukan aku saja nak selitkan unsur kecindan tapi aku memang sengal. Suka buat lawak bodoh. hahaha



Sekian saja laporan kehidupan hari ini. Assalamualaikum.



20 comments:

miszgarfien said...

mesti sedihkan masa nak berpisah dgn budak2 tu...teringat kenangan masa skolah dulu2...

deqyalalink in-situ said...

betoi ah muke garang kalau deqya jadi anak murid mesti takut hehehehe :) ade bakat nih !

cik.pija said...

hehe pandai cikgu mekap.budak2 mst suke.tingt duluzaman sek. cikgu pernah mekap2 ni.pastu balik umah try mekap sendiri.hehehe

angah iza said...

cikgu elis,leh make up kan saya jugak x ?
hehehehe

arboqskii said...

hushhh...mesti berbakul dapat adiah nie....tp mmg la...cikgu praktikum perempuan slalu dapat sambutan sebegitu.....hehe...selamat berpencen dari praktikum....

Hasrul Rizwan said...

kalau ini macam cikgu sikit punya daring boleh kalau solek-solek anak murid sampai bibir jadi macam Ning Baizura, gua pun nak jadi anak murid ini macam!

silap betul gua minum susu kalsium banyak-banyak dulu. tumbesaran gua melampau-lampau cepat.

kelas 'alip-ye-mim'....buaya!......

ada buat tak cikgu??

amal said...

hihih..mmg ada gaya mak andam laaa :D

LEMONADE said...

ein: sdh la jugak tp x nanges pun. hehe

AiSyAh HuMaIrAh said...

sme2 lah kita jumpe kat klas plak ye elis

LEMONADE said...

deqya: hari-hari rasa nak mengaum bila masuk class. hahahaha

LEMONADE said...

ejaa: suka sgt la budak-budak ni kena mekap. haha padahal aku cincai je.

LEMONADE said...

sis iza: boleh2. utk wedding sis nnti saya mekapkan.hikhik

LEMONADE said...

en.alierostam: slmt berpencem dr praktikum utk anda jugak. xde hadiah mn pun. dpt adiah surprise party tu je la.

LEMONADE said...

Gorn:boleh sy mekapkan kamu jadi mcm ning baizura juga kalo mahu.

LEMONADE said...

wani: mak andam terjun. =)

LEMONADE said...

tikah: c ya tomorrow!

ciek niena said...

selamat pagi cekgu... huhu..
besh nyer da abes pektikal.. huhu..

LEMONADE said...

ciek niena: dh mlm dh ni.. hehe mmg bessss tp malas pulak nk pegi kuliah.

SaEidah SyamIelah said...

waa,,bestnya,,ada suprise party,,cik lemonade dpt banyak present tak??hehe ^^,memang bertuah kan,,tuah ayam nampak di kaki,,tuah manusia siapa yang tahu kan,,^_^

LEMONADE said...

saiedah: alah, ade la jugak dpt adiah. biase la budak2 mmg suka kalau cikgu2 baru ni. =)

Post a Comment

Template by:

Free Blog Templates