28 April 2010

Payment Advice dah dapat. Tak lama lagi CEK Nuffnang dalam tangan!! Yeay!!

Hyeee... Assalamualaikum.. Salam satu Malaysia...

Hari ni nak cerita kisah Nuffnang. Korang nak tahu tak, aku mula blogging since tahun 2008. 7 Julai 2008. Tapi aku mula berjinak-jinak dengan Nuffnang sejak hujung tahun lepas. Sebelum ni memang tak tahu apa-apa tentang Nuffnang. Rugi betul. Kalau aku tahu kebaikan Nuffnang awal-awal lagi aku dah join. Ni dah setahun lebih blogging baru nak ambil tahu.

Tapi takpe, aku bukanlah serakus mana. Blog aku pun bukanlah se'best' mana pun. Awal-awal dulu aku cuma fikir blog adalah tempat untuk aku melakar rasa, bercerita tentang kehidupan. Berkongsi apa-apa. Tapi sekarang blog aku dah bertambah fungsinya. Blog dah menjadi satu medium untuk aku menjana pendapatan. Walaupun setakat ini belum mencecah 4 angka.

Tapi aku patut bersyukur dengan rezeki yang tak disangka-sangka macam ni. Tu la pentingnya amalkan ayat 1000 dinar bagi orang Islam. Jangan kita baca untuk dapat balasan tapi baca dengan ikhlas untuk mengagungkanNya. Bila niat kita betul semuanya akan dipermudahkan. Kalau setakat tepek ayat 1000 dinar di dinding restoran tapi tak beramal tak guna jugak. Maksudnya, semua ni perlu seiring dan sejalan. Wuwuwuwu!! Dah melalut dari Nuffnang ke Ayat 1000 dinar la pulak. Tak pe, sambil-sambil tu boleh berkongsi ilmu ukhrawi bukan?


Hmmm semalam aku dah dapat Payment Advice dari HSBC untuk cash out Nuffnang. Sukeeeee!!! Monkey claps!! hahaha Ini first time aku cashout tahu? Tak lama lagi sampai la cek tu. =) Tak nak cash out lagi buat masa ni untuk kali ke-2. Nak tunggu ribu raban dulu. hahaha


Terima kasih Encik Nuffnang!

11 comments:

cik.pija said...

ejaa pun da pat emel die tdi. ehheeee

LEMONADE said...

ejaa: gud 4 u.

Anonymous said...

hah? dpt bape ni?
ley la banje..
maCy balek kampong cuti nanti..
siap2 da ape2 bungkus adiah, maCy dtg umah angkut bwk balik je..hehe

angah iza said...

leh belanja sis key ep ci
hahhaha

lemonade said...

maCy: hehe rahsie.. wink2. hahahaha lolipop sebtg ckupla. kamu budak kecik.

LEMONADE said...

sis iza: boleh2 andai ketemu. =)

uncle said...

waaa tahniahhhh..

Sarah Zulkefli said...

woweyyyy tahniah :)

lemonade said...

uncle n sarah: thanx! =)

SaEidah SyamIelah said...

waa,,dpt payment dr nuffnang,,tahniah!!
lepas ni nk beli ape? camera ke?
hehe,,nnt boleh tgkap gmbar lg cntik,,^^,

gnesop said...

tahniah..
ist sy check out x sampai seratus..
saje nak tgk cam ner proses dia dan sbb jeles org dok check out jer..heheheh

Post a Comment

Template by:

Free Blog Templates