24 February 2010

Kau takkan mengerti apa rasa ini.


Salam Maulidur Rasul buat pembaca yang beragama Islam.
Maaf, dh jarang komen pada entry teman-teman blogger.
Aku busy.
Cuma sempat baca entry n komen pada post2 yang pendek saja.
Sangat penat.
Sangat letih.
Sangat sakit

.....bila x cukup tidur.
.....bila tension dengan tugas.
.....bila kena fikir macam-macam perkara dalam satu masa.
.....bila terpaksa berkejar ke sana-sini.

Maka, terpaksa ambil benda-benda di atas ni setiap hari.
Dah bosan tahu nak telan benda-benda ni?
Ohh! Kamu tak rasa apa yang aku rasa.
Aku tidur sesuka hati even Rancangan Mengajar tak siap.
Aku cincai buat Rancangan Mengajar bila lecturer nak datang observe.
Sebab kesakitan itu bukan kau yang rasa.
Tapi aku. Aku bukan robot.
Ada kau kisah pasal aku?

Ok. STOP.
Hari ni aku akan ke Putrajaya.
Family semua datang berkumpul.
Kesimpulannya, aku kena turun juga.
Dengan hati yang tak berapa nak tenang.
Hari Isnin lecturer nak datang observe.
Dan aku langsung x prepare apa-apa lagi untuk itu.
Moga ada kekuatan untuk aku.

Eh, korang tahu tak semakin ramai guru yang mengalami tekanan mental..?
Kat sekolah aku ni pun ada jugak.
Semalam classmate aku beritahu
kat sekolah dorang pun ada 2 orang guru yang sakit mental.
Boleh jadi kerana beban tugas.
Tekanan perasaan.
Konflik keluarga.
Itu semua penyumbang.
Kesian bukan...?
Nampak mereka normal macam kita.
Tapi hakikatnya tidak.

Oklah, aku nak berkemas.
Habis sekolah karang terus gerak ke Putrajaya.
Doakan aku selamat sampai.



Sekian...~

16 comments:

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

aku doakan..
amin...

LEMONADE said...

meniti senja: thanx fren. =)

Nor Hayati B. said...

semoga selamat smpai..
diharapkan dpt bersabar erk..
jan sakit mental lak nnt..ngehh~~~

arboqskii said...

mcm2 rasa jadi cikgu nie
...smoga sihat slalu

zh-ena said...

orang yang tabah jea akan dapat hadapi dugaan menjadi seorang cikgu

cha yok cha yok

fizamior said...

aah..mmg betul pun..ada kes cikgu jadik mental..huhuhu...

min said...

elis..
jom jmp min kat putrajaya jgk
heheee

LEMONADE said...

hayati: dh selamat sampai. tq =)

LEMONADE said...

en. alierostam: betul tu. kamu fhm lah sbb kamu pun cikgu jugak. tq.=)

LEMONADE said...

sis ena: tau xpe. hihi

LEMONADE said...

sis fiza: makin dh sekarang ni.. stress dgn keje kot.

LEMONADE said...

min: ye ke? min kat area mn?

azizi said...

sabar bebanyakk.. tuhan menguji mengikut kemampuan kita.. jgn tension2, ada sinar selepas mendung berlalu.. tak gitu

LEMONADE said...

azizi: terima kasih. =) mungkin betul kata kamu.

PUAN THALHA : said...

take care awak!

LEMONADE said...

thabhazlin: tq.. dh selamat smpai pun. =)

Post a Comment

Template by:

Free Blog Templates