03 March 2009

Aku Nak Kete...!!!!

Nak kete!! nak kete!! jeles bile ramai teman2 dh ade kete sendiri! 2 hr lepas ade sorg teman kat maktb ni cite kat aku yg die baru settlekan agreement bli VIVA sebijik. Maybe hari ni dia dapat kete tu. Downpayment RM 20,000 ok! budak maktab yg belum ade income dh boleh byr dwnpyment sebanyak tu. teruja kejap aku dengar! mudahnye la hidup korang... aku jgk yg berangan semata tentang itu ini. Kalo nk harapkan duit parents aku, bayar cash pun aku blh dapat kete sebijik tapi tu la... aku x sebertuah kamu. xde sape yang nak menawarkan aku utk dapatkan sebiji kete! ~huh bukan nak berlagak nkkan transport ms tengah blaja ni tp itu satu keperluan. korang tau x aku n rumet je yg xde transport sendiri utk pg praktikum bulan 3 ni?! orng lain seme pegi skolah dengan transport sendiri. Awal2 lagi aku dh book sorang pkcik ni yg selalu anta kitorng ke Medan Gopeng bile tyme nk balik kg. Aku mintak dia hantar dan amik bile praktikum nanti. Dia dah JANJI ngan aku tp dia MUNGKIR! Minggu lepas dia call aku bgtau yg dia tak dapat nak anta aku nanti sebab nak kene p anta cikgu lain. Aku bengang gile masa tu! Aku cakap kat dia pakcik nak saye bayar bape pun saye boleh bayar asalkan pakcik sanggup anta n amik saye nanti. Tapi dia cam berat ati je nak anta aku sbb dia kene anta cikgu tu jugak pada masa yg sama. (ade aku kisah?) Ni la orang Melayu, sering berjanji tp x pandai nak tepati janji.. So, terpakse la aku cari pakcik lain (tukang kebun maktb) yg blh antakan aku nanti.. Mujur jgk pakcik tu blh anta kalo x makin mengong rase kpale otak aku nk pk pasal transport ni seme (xde sape yg kisah).. sem2 depan tak tau ar camne.. dengn serentak praktikum dgn KPLI n OUM PISMK lagi. kene rebut skolah n kene cari transport lagi! Lambatnye keje!! Kalo dh keje blh beli kete sndiri x harapkan satu sen pun duet orang lain (kalo ade org nak bg bgs jgk).

10 comments:

:: Lya Zara :: said...

oh...sabar2...
saatnye akan tibe...
=)

cikNiarun said...

whoaa..kaya gak dak maktab..

huhu..sabo je la..hasil titk peluh sendiri lagi bes kan?

btw..cane nak masuk maktab ek?hihi

zh-ena said...

bila tiba masanya akan dpt beli jgk keta idaman kalbu..sabar

Saya said...

mak datok..byknye duit budak tuh..ngeh..ngeh..nge..

tu r..xpe2..sabar2..nnt dah ade duit sendiri baru syok nak buat ape2..so nnt org xde r ungkit2..

LEMONADE said...

liya & zh-ena : tengah sabar la ni. kalo x sabar dh lame p curik kete. wakaka

LEMONADE said...

nurain : btol gak tu, tp kalo ade org yg nk bg free lagi bes. hee

LEMONADE said...

saya : bdk maktab sllu sengkek duet, kaye kejap bl br dpt elaun je. haha

Rashid said...

hmm nasib baik pakcik tukang kebun tu ada.. apala pakcik sorang tu. Janji tapi mungkir!! dushhhh!!
Tapikan janganlah sebut 'Ni la orang Melayu, sering berjanji tp x pandai nak tepati janji' adehhh bisanya.. tak sumekan gitu..

Jgn risau.. sikit lagi tu dptlah beli kete tuu.. bersusah-susah dulu..

LEMONADE said...

rashid: menci ar dgn org yang mugkir janji cmni. memang la x sume tp biasenye la..

setahun lebih lg nk abes study, dh posting nk beli kete jugaakkkk!! haha

kelapadanorkid said...

beli moto skuter jek kak.. bersyukur ngan apa yg kite ada..ikut kemampuan :)
nak moto pree tak? meh dtg amik :D

Post a Comment

Template by:

Free Blog Templates