24 March 2009

haTi aKu TerBakaR!!!

aksi gedix di bilik guru ~hehe


Hari ni 1st day aku praktikum. ‘Selamat Menjadi GURU buat seketika ya Cikgu Elis’

Hari pertama start praktikum hati aku dh terbakar berapi-api!! Aku agak lewat tiba di sekolah hari ni. Sebab ade manusia yg suka berjanji macam taik. Tatkala semua rakan-rakan dh bertolak ke sekolah masing-masing, ada yang seawal jam 630 pagi tapi aku masih lagi menunggu kelibat kereta putih sehingga jarum jam hampir menginjak ke pukul 7.15pagi. Pagi2 dh buat jiwa aku sasau! Dan aku pulang dari sekolah pun lewat setengah jam kerana janji manusia itu. Panas2, akhirnya aku sampai hostel lebih kurang jam 3.43 petang. Harus pasrah kerana aku tak punya kenderaan lain lagi untuk ke sekolah.
Ini takdir aku…

------------------------------------------------------------------------------------

Lepas balik dari sekolah terus pg jumpa lecturer yang akan meng‘observe’ aku untuk praktikum kali ni. Hwaaa… takot!!!
Takot x boleh nk control class! Aku dapat class year 4. Satu kelas budak pandai satu lagi kelas budak kurang pandai.


Guru pembimbing, aku pggl dia Kak Shimah. Dia dah warning aku siap2 bila masuk kelas budak pandai tu nanti sebab mereka tesangat la x dapat dikawal kebisingannya dalam kelas. Non stop talking. Awal2 masuk kelas tu nanti mesti terus kena tunjukkan ketegasan kata Kak Shimah supaya budak2 tu ada rasa takot ckit ngan aku. Jangan bagi muka ngan dorang! Wah, boleh tak aku nk buat cam tu ek..?? hurm.. budak2 kelas yg kurang pandai plak senang dikawal katanya. Apa2 je la… Mudah-mudahan segalanya dipermudahkan olehNya untuk aku sepanjang praktikum yang pertama ni. Cabaran je semua tu.. Dalam hidup ni kalo xde cabaran, kesusahan, kepayahan dan dugaan susah nk berjaya. Semoga kekal tabah ya wahai jiwa.

14 comments:

nurain said...

yosh!

chekgu sudah..

ala..year four je~

p/s:tetibe teringat gto

Rashid said...

Salam cikgu elis,
Wah panasnya.. rasa bahang terbakar sampai sini le. hehe.. sabar..sabar..

Apapun utk cikgu elis, selamat berpraktikum ngan jayanya. Moga cikgu elis guna masa sebaik mungkin utk jalani praktikum - latih & sesuaikan diri ngan suasana & budaya sekolah, pelajar, rakan-rakan guru, kerani sek & makcik kantin..

ermm satu pesanan.. Jangan takut ngan lecturer. Mereka sama je ngan kita. Ada kekuatan & ada kelemahan. Yang penting - banyakkan bertanya pd dia. Takper.. Lecturer suka kita byk tanya..

BBM.. hah cam biasale.. masa praktikum ni kena ada.

iza iziana hasan said...

selamat menjalani tugas sbagai guru...
didik anak murid agar menjadi manusia yg berguna =)

AyanaAsham said...

assalammualaikum cikgu....gud luck

jiji najiy said...

gudlux yer chekgu..

byk2kan solat+doa

zh-ena said...

heheheh dah start nak mengajar erk..j cikgu yg baik tau

lemonade said...

nur ain: mmg year 4 tp nk didik dorang sangat mencabar. mcm2 perangai, mcm2 kerenah.

lemonade said...

cikgu rashid : terima kasih atas nasihat.

lemonade said...

sis ziana : jd cikgu utk sebulan je..

lemonade said...

ayana : tq

lemonade said...

jijiy najiy: iye, insyaAllah

lemonade said...

sis ena : insyaAllah..

Suzana Hazes™ said...

waaaaa..
congrat2 cekgu..
cam besh je kn jd cekgu..
teringin je jd cekgu~ngeee

lemonade said...

suzana: best gilerrr...

Post a Comment

Template by:

Free Blog Templates