10 April 2009

Mawar kuNiNg daripada Beliau!!


sedar x sedar dh 3 minggu aku praktikum kat SKP. sangat busy sampaikan nk update blog pun x sempat. bz dengan RPH, PORTFOLIO dan bahan bantu ngaja yang perlu sentiasa dikemaskini. rase sedih plak bile tinggal lagi seminggu je lagi nk habeskan praktikum. huhu... rase cam x sabar nk jadi cikgu. siang tadi si haziq (anak murid yg plg becok) cakap "tengokla ape yang sy nk buat biar cikgu x kuar dari sekolah ni".... hmm, mgkin dorang pun ade rase yang sama mcm apa yang aku rasa sbb tu la blh kuar ayat cam tu dari mulut si haziq ni..
sebelum balik sekolah tadi aku dapat mawar kuning drpd seseorang... ahaaaa... 2nd tyme nih dapat bunga dalam hidup! kali pertama Fendi (classmate) bagi.. bukan ade pape ye, cuma dia saje2 bagi sbb aku yang mintak. hihi masa tu ade jualan hari konvo kat maktab. so, banyak la bunga-bungaan yang dijual di tapak gerai. aku cakap kat fendi yang aku x penah dapat bunga daripada sape2, sbb kesian dgn ayat aku kot dia bg bunga tu..~ngeee...
Berbalik kepada mawar kuning yang aku dapat siang tadi.... sebenarnya aku dapat sekuntum je, bukan sejambak seperti yang korang lihat kat atas ni... dan yang nyatanya bukanlah bunga hidup, tapi bunga yang diperbuat daripada riben. anak murid aku yang bagi... nm dia aisyah. mak dia yang buat bunga tu katanya. korang nak tau x, aku pun x bape nk paham la dengan budak sorang ni. Tiap-tiap hari die duk call aku. abes skolah je dia col, bukan cakap benda penting pun. Cuma tanya 'cikgu tengah buat ape, kat mana...' naik rimas plak aku kalo dah hari2 camni kan. tp biar la, budak2... ape sangat la kan...

6 comments:

nurain said...

HEE..SUWITNYE ANAK MURID KAMU..DIA SUKE KAT KO KOT!

lemonade said...

nurain : iye la tu kot. haha

zh-ena said...

mmg sayang la ank murid kat kamu..heheheh betul gak kan rimas gak klu tiap2 ari call..tapi nak wat cam ner dh tggjwb gak tu :D

lemonade said...

sis ena: poyo jer bebudak tu. wakaka

Rashid said...

salam lemonade..
ermm jangan rimas. Bersyukur kerana itu tanda lemonade disayangi..

Ohya. macam tak percaya pula baru dapat 2 kali bunga-bungaan tu.. ermm...

lemonade said...

cikgu rashid: series x tipu.... tunang pun x penah bagi.

Post a Comment

Template by:

Free Blog Templates