19 November 2010

BILA LELAKI PUN MENITISKAN AIR MATA...

Assalamualaikum..

Hari ini, 19 November 2011 telah berakhirnya kehidupan LIMA SETENGAH TAHUN aku di Ipoh.  Kehidupan sebagai seorang pelajar tamat di sini. Seolah tak dapat nak terima kenyataan tapi inilah hakikat sebuah kehidupan. 

Keakraban kami 20 orang classmates sukar untuk aku tafsirkan. Hanya kami yang dapat menilai keakraban persahabatan yang telah lama dicipta. Kalau zaman persekolahan belajar dari form 1- form 5 pun takkan serapat ini kerana pasti akan ada pertukaran kelas, pertukaran aliran dan sebagainya. Tapi kami tidak.  

Lima tahun setengah hari-hari hadap muka yang sama. Buat kerja sama-sama. Kena marah sama-sama. Kena buli pun sama-sama jugak. Boleh dikatakan semua yang kami lakukan adalah bersama-sama. 

Tapi hari ini, semuanya dah berakhir. Kita takkan bersama macam hari-hari semalam lagi. Keadaan dah berubah. Kadang-kadang aku lupa yang kita dah dewasa. Kita meniti zaman remaja dan dewasa bersama-sama. 

Malam tadi buat kali terakhir, hang out bersama walaupun tak semua yang ada. Akrabnya kami hinggakan insan bernama LELAKI pun boleh menitiskan air mata dengan perpisahan ni. Seriously, korang takkan faham. Lima tahun setengah kita terdidik untuk bekerjasama, tolong-menolong, memahami antara satu sama lain. Inilah KITA. KITA yang orang lain pun takkan mengerti apa erti persahabatan kita. Bukan si lelaki sengaja buat-buat untuk menangis. Kau fikir senang ke lelaki nak menangis? Bukan sebab mereka kememe, lembik atau apa sahaja andaian yang terlintas di benak kau. Tapi hakikatnya adalah disebabkan KEAKRABAN SEBUAH PERSAHABATAN. Memang susah untuk aku jelaskan. 

Gambar-gambar ni sedikit sebanyak dapat menjelaskan apa yang tersirat.

Bila lagi nak makan ramai-ramai begini?
Lepas ni aku dah tak ada kawan yang HEBAT macam korang..
Housemates. AKU, KAU dan KENANGANKU...
Girls. Walaupun kita tak serumah tapi di kelas kita tetap SATU.
Boys. Korang sangat pentingkan budak-budak class kita selama ni.

Semua kerja kita akan buat sorang-sorang lepas ni. 
Pergi mengajar sorang-sorang.
Makan sorang-sorang.
Prepare untuk interview sorang-sorang.
Buat kerja kat sekolah sorang-sorang
Gedik sorang-sorang.
Huwaaaaaa! Aku dah tak ada kawan macam korang! T_T

Dikesempatan ini aku mohon maaf pada kalian andai ada terkasar bahasa, terlanjur kata, segala khilaf yang aku buat secara sengaja mahupun tidak.. aku mintak maaf.. Halalkan segala ilmu yang kita kongsi, makan minum, harta benda korang untuk aku. Terima kasih untuk persahabatan yang sangat berharga ni. Terima kasih untuk segala-galanya.

Moga ketemu lagi walaupun dalam keadaan yang berbeza tapi kita tetap punya identiti E1 yang SATU.. sama macam lima tahun setengah yang telah kita lalui.


Sekian untuk kali ni. :"(

18 comments:

tulangnisme said...

gudluck to u..ol da best..jz remember..we are still blooders no matter what..luv u ol guys!!

Mia-Ina said...

teringat ms di U dulu..mmg sedih saat ni..

lemonade said...

tulangisme: gud luck to u too.

lemonade said...

sis mia: situasi di U x sama dgn situasi student maktab.. banyak bezanya.

ThE kOpi suSU said...

humm..salam ukhwan..moga kita kekal sbg SATU selamanya...huhu....sngt sedih...bencikan perpisahan...

dayah aziz said...

adat kehidupan kan...;))

*luv Syahnia* said...

mmg sedih utk bpisah
tp dmi masa dpn tpksa akur
dgn lumrah khidupan..


salam pknalan dear =)

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

jgn sedih2 k....
pastikan hubungan ini bukan akhirnye...

arboqskii said...

yup...5 taun...da mcm adik-beradik ...haha..hv a nice day ...new phase

fara said...

InsyaAllah.
Pasti akan bertemu lg.
Jgn cedey2 k!

Zura said...

sedihnyeee....

lemonade said...

kopisusu: jumpa lagi fendi andai panjang umur.. jaga diri..

lemonade said...

dayah: mmglah tp mcm x dpt nk terima hakikat lagi..

lemonade said...

syahnia: slm perkenalan juga.. sdh sgt kali ni.. dekat 6 thn bersama..

lemonade said...

meniti senja: insyaAllah, mmg itu antara ayat terakhir kami...

lemonade said...

arboq: mmg pun. kamu pun faham apa yg kami rasa sbb kita dlm situasi yg sama kan.

lemonade said...

fara: dh lama2 nnti bru dpt terima kenyataan kot.

lemonade said...

sis zura: kami mmg sdh sgt..

Post a Comment

Template by:

Free Blog Templates