16 November 2010

MENGHITUNG HARI...

Assalamualaikum dan Salam Aidiladha semua!

Kali ini beraya di perantauan lagi. wuwuwuuuu... Raya terakhir sebagai SINGLE tapi tak dapat beraya dengan family adalah satu perkara yang amat merugikan. Tapi nak buat macam mana kalau dah itu takdirnya. Boleh kata ia sebagai satu pengorbanan jugak la kan sempena Hari Raya Qurban ni. Maka, Aidiladha kali ini hanya disambut dengan kawan-kawan, tanpa nasi dagang, tanpa satay.. Mungkin hanya ke restoran makanan segera. Syukurlah ada jugak makanan yang boleh dimakan.

Sebenarnya, tak sampai lima hari pun lagi aku berada di Ipoh ni. Semuanya akan berakhir beberapa hari lagi. Aku ni nampak je macam lasak, ganas-ganas sikit tapi lembik jugak sebenarnya. Hati aku ni kau takkan boleh baca. Takkan beb. Mudah tersentuh hati. Menurun mak aku agaknya. Siang tadi bila duduk berkumpul dengan classmates ntah macam mana boleh touching. Hah! Aku mengaku aku hati tisu. Aku hati kaca. Memang aku macam tu. Tak kira walau di mana, secara tiba-tiba bila membayangi sesuatu, bila terkenangkan apa yang dikatakan sebagai kenangan, apa yang bakal berlaku, kekecewaan, maka kesedihan tu boleh datang secara tiba-tiba.Tak kisah perihal apa pun. Kadang-kadang aku pun tak faham dengan diri aku. Kau lagilah tak boleh nak faham aku. haish.

Bila dah nak tinggalkan Ipoh ni, baru aku tersedar betapa bertuahnya aku berada di sini. Banyak kemudahan ada kat sini. Segala-galanya dekat (dengan transport) dari rumah sewa dan tempat pengajian aku. Baru nak timbul rasa bertuah bila ada di sini. Lepas ni mungkin tak sebertuah ini lagi.

Lost World of Tambun cuma sekangkang kera dari rumah aku.
Lebih kurang 10 minit je dari rumah
Yang ni pun sama
GIANT Tambun ni sangat banyak berjasa pada aku.

Banyak lagi tempat-tempat lain yang aku nak tunjukkan. Tapi cukuplah ni saja. Aku pasti akan rindukan tempat ni. Lima tahun setengah aku di sini. Mana mungkin aku lupa semua kenangan yang tercipta..


Sekian. 

12 comments:

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

esok aku gerak epoh...

lemonade said...

meniti senja: esok family aku dtg, nak tggalkn ipoh dah... wuwuuuu :(

ghost said...

ipoh memang best...tempat aku jadi budak nakal.hehe

ILA HonEyBuNNy said...

abadiakn kngn2 yg ada...he2...salam aidil adha..

lemonade said...

biskut: aku pun menakal di sini.. hihi

lemonade said...

honey: semestinya. salam aidiladha juga..

shaheila said...

ipoh, rupanya... hehe

hamzah ian said...

slamat raya!! gua lama tak pergi ipoh

LEMONADE said...

shaheila: yup! IPOH dlm kenangan..

LEMONADE said...

hamzah: ada masa pegilah nnti. huhu

fara said...

mesti bertemu si dia pon kat ipoh gak kan?

salam aidiladha elis! :)

LEMONADE said...

fara: itu dh tutup buku dah. kalo encik tng dr kecik lagi dh knl. hihi

Post a Comment

Template by:

Free Blog Templates