28 November 2010

Sedap Gila Kangkung Tuuu..

Assalamualaikum... Hye B2B! Hye semua!

Ni nak habaq mai kat angpa semua. Cek ni lagi 65 hari dengan izin Allah akan jadi bini orang. Mahupun begitu, cek idok la pandai memasak macam angpa-angpa semua. Cek baghu nak blajaq masak ni haaa.. Potong bawang pun terkial-kial lagi. Aku tahu la umur macam ni seharusnya la dah expert masak macam-macam kan. Tapi den nak buek camno. Den poie menuntut ilmu limo tahun sotongah di perantauan. Kawan-kawan pun sama macam den, pemaleh nau nak ke dapur. Korang bayangkan, aku duduk umah sewa almost two years bersama lima orang gadis kurang siuman tapi gas kat dapur tu tak pernah habis hinggalah hari terakhir aku melangkah keluar dari rumah tu. 

Bayangkan! Tak ada siapa pun boleh menjimatkan gas selama dua tahun macam kitorang. Bila rasa lapar start enjin kereta, cari kedai makan, makan dengan lahap dan bayau. Balik umah online, tido, buat assignments. Itulah rutin seharian den kek sano dolu-dolu. Ceh! Bajet macam dah lama nau tinggalkan Ipoh. Dialek pelbagai negeri kali ini  disebabkan kita kan 1 Malaysia. kehkehkeh!

Akibat terlalu lama meniti kedewasaan tanpa ilmu memasak, hari ni disuruh oleh emak menggoreng kangkung. "Alah! Sonang je.." hati pink berkata. Tung tang tung tang tung tangggg!! Nah! Dah siapppppppppp....!!!


Mak suruh goreng sayur kangkung je. Tapi aku goreng KANGKUNG Masak BELACAN. Hebatkan aku? First time ni goreng kangkung tahu. Sedap pulak tu. Haruslah bangga macam nak bagitahu sekampung. haha!

Sekian.

18 comments:

Zura Tahir said...

klau org ade resdung...lepas tue garu hidunglah jawabnye..

cha said...

haha my fav ni :D

LEMONADE said...

sis zura: tp kangkung ni even ada belacan pn x kan resdung punya. sbb dah jampi. haha!

LEMONADE said...

cha: dtgla umah, nnti den masakkan kangkung masak belacan. hihi

fara said...

sedap tu. suke kangkung belacan! :)

ILA HonEyBuNNy said...

sedappp...suka kangkung...

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

ko kene belajar ngan aku la masak...
hehehe...

Shakina Farhan said...

haha..kangkung masak belacan eh..kina sllu buat asparagus masak belacan..sdp juge..

LEMONADE said...

fara: sedap gilossss. hehe!

LEMONADE said...

honey: sayur hijau plg sedap ialah kangkung. hehe

LEMONADE said...

meniti sebja: bila masa laaa ko nak ajar aku..

LEMONADE said...

Kina: ha, nnti nak try asparagus masak belacan lak la. hihi

AiSyAh HuMaIrAh said...

Bagus2, aku suka semangat hang tu, teruskan usaha, aku sedg belajar gak.. hehhe

LEMONADE said...

tikah: masak simple2 blh la kot. masak yg kritikal x berapa nk pandai lagi. western blh kot. ngeee :)

amal said...

hahaha bagus! :)

LEMONADE said...

wani: semakin bagus kot. ngee!

Anonymous said...

hik3. i datang na lunch ti nak kangkung pls ;p

LEMONADE said...

maCy: ouh. boleh2 xde masalah.

Post a Comment

Template by:

Free Blog Templates