02 December 2008

Kisah Baju

Tension! Tension! Tension!

Aku bengang tahap cipan dengan Tumblebugs!!! Dh 4 hari aku main kat level 8 je. Nak sampai level 9 susah nak mati! Geramnyeee!!!

Huh, cit pooraaahh. Hurm, petang smalam melepak ngan murni kat blakang umah. Slamber tenuk jek duk melepak atas jalan. Haha motor lalu lalang wat bodo je. Kete lalu of course la kene bangun kalo x nk penyek kan. Ahahaaa dia pun ade lalu gak. Bru blk dri market n tunas manja dgn my future sil beli barang katanya. X nmpak pun muke die sbb aku x pakai spec tyme tu.

Kak gie x datang pun smalam nk pasang mini pelamin. Orang pasang kanopi pun x datang gak. Bagus gak dorang x datang smalam pasal kalo dorang datang, awal sangat ar beb.. basi nnti seme tu. haha

Yeay! Yeay! Hari ni nak amik baju kat umah kak nah. Haha ada 3 pasang baju aku. 2 pasang aku wat kurung moden, sepasang lagi baju kebaya. Saje je anta baju kebaya tu, xde la best mana pon kain dia sbb aku yang beli sendiri masa pg kat Sarawak dulu. RM35 je..Ngee.. nyampah aku tengok kain yang x dbuat baju. So, anta je la kan kasi jadi baju. Boleh jugak dipakai. Haha yang kurung moden tu batik sutera dengan chiffon sulam tangan. Batik sutera tu mak aku yang beli kaler coklat. Dia beli kat Terengganu hari tu RM240. Kain chiffon tu pulak aku yang beli sendiri kat blog alin’s collection RM150. Haa…baju ni satu2nye baju yang nice aku beli. Hehe slalunye udoh kalo aku beli sendiri kain pasang. X reti ahh..mak aku jer terror bab kain ni. Cane la rupa baju aku ek.. X sabo btol nak tengok ni. Nak2 yg kurung moden tu. Jap2 lagi nak p amik lah.

Pas tunang ni plak aku nak anta lagi 2 pasang baju. Hehe mesti kak nah bengang bile tengok muka aku bertandang kat umah dia sbb banyak songeh ckit aku ni kalo dtg c2. Aku bukan ape, aku gerrrraaamm tahap cipan sbb sejak dua menjak ni baju kurung aku cam harrraamm je dia buat. Batik sutera aku dah 2 pasang besar melampau. Adoyai..bengang gile beb! padahal everytime aku datang aku akan explain kat dia buat camtu camni. Pastu dah pesan banyak kali kalo kain lembut tolong wat kecik ckit. Alahai… kak nah oiii tolong la paham aku ni x gemok pon.. Buat la betol2 ikut ukuran saiz aku kan. Hurm, harap2 kurung moden yang aku anta 2 pasang tu menjadi dengan jayanya. Ngeeee..

Pas tunang ni aku nak anta baju masa merisik dengan baju tunang lak. Baju mersik tu dia yang beli kat sabah RM70 kalo x silap. Kalo ikotkan x anta jahit lagi baju nih sbb xde lining tp aku kan rajin menggeledah barang2 kan, so terjumpalah lining kaler pepel yang mak aku beli dulu dalam beg baju yang nak wat baju tunang aku sebelom ni. Ahaaa…so, matching ar ngan baju tu kan. Satu lagi nak anta baju hantaran tunang aku. Batik sutera, ni pon mak aku beli kat Terengganu RM380. It’s look soooooo nice coz ade color campur2 ckit. Yang 2 pasang ni pun aku nak wat kurung moden gak.

------------------------------------------------------------------------------

updated!!!

Sangat hepi! Sangat hepi! Hepi sangaaaaaat!!!!!!!!!

Aku dh amik baju,..ahaaaa…sangat suke!!! Sangat cantik kurung moden saye! Wakaka perasaan. Gud bye baju kurung…aku nak wat kurung moden je pas ni smpai la aku rasa jemu nak pakai kurung moden. Hahaha thanx k.nah kerana berjaya menyiapkan baju idaman saya even nmpak simple sbb xde manik2 kat leher n lengan tp saaaaannnggaaaattt cantik jahitan dan potongannya. Aku lagi suke kalo ade manik kat leher yang panjang ke bawah ckit pastu kat lengan pun camtu. ala, yang cam model2 magazine gayakan sekarang ni. Tp dari tahun2 lepas lagi aku tengok dh glamer fesyen tu tp skarang ni still ade lagi kerana pereka2 fesyen skarang sedang ketandusan idea mencipta baju. Hahaha wut3eva laaahhhh, kurung moden aku dh menjadi pun aku dh sangat hepi tau sekarang.. ^_^ senyum sampai telinga.

Sekian saja catatan kehidupan aku hari ini. Chow.

0 comments:

Post a Comment

Template by:

Free Blog Templates