27 December 2008

Snap! Snap! Again and again..

Im back from kuantan menghadiri nadia engagement ceremony and my bro ceremony “merisik”..hehe

Last Thursday, nadia have been booked by sumone from Pantai Remis, Perak. Sumwhere dekat tempat aku blaja dulu masa kat Uitm Sri Iskandar. Majlis sepatutnya bermula pada jam 12.00pm tapi kehadiran pihak lelaki yang lewat untuk sampai ke majlis menyebabkan majlis bermula pada jam 3.00pm.. betapa mereka tidak menghormati majlis orang. Be punctual la wei dalam majlis orang.. dh tau jauh tu stay la kat kuantan dulu, hotel berlambak kat kuantan tu. Tapi aku dengar dorang dari kL. Kalo dari Kl lagi ar cepat sampai sapatutnya. Aku dah naik letih menunggu kedatangan dorang ni even satu apa keje pun aku x buat just duk snap sana, snap sini tp letih ar kan duk berjam-jam menunggu camtu. Sesape yang nak bertunang or kawin ngan orang jauh especially jadikan ini satu pengajaran. Jangan main ikut suke korang je nak tiba bila kat majlis orang. Tepati masa itu yang penting supaya majlis berjalan lancar dan orang lain x merungut akan kelewatan korang.

Hantaran nadia 9 berbalas 7 kalo tak silap aku. Sama cam aku lah theme hantaran dia.. nadia punye theme gold and tunang dia purple. Ahaaa hantaran pihak perempuan cam biase la kan ada sirih junjung, quran, kek, buah, coklat… ape lagi tah aku pun tak ingat. Ape yang aku geli hati sangat bile tengok hantaran daripada pihak lelaki. Hak3 hantaran buah dia ade buah tembikai susu sebiji, tebu itam, buah pisang, limau bali yang besar gilerr pastu buah2 lain.. pastu yang lawaknye lagi ada satu hantaran tu dia letak tepung kek, gula sebungkus pastu ape lagi tah dalam bakul tu. Adat orang Perak katanya macam tu. Aku rasa lawak ar sebab x penah tengok hantaran yang unik cam tu kan. Sedara mara aku pun gelak gak masa mula2 tengok buah limau bali ngan tembikai susu tu. Hehee Biarlaa.. adat dorang camtu kan. Kita cara kita. Masing-masing ade taste dan cara masing-masing. Yang penting sekarang semuanye dah selamat cuma tak tahu lagi bile dorang punye wedding.

Balik daripada majlis nadia kitorang bersiap-siap pulak untuk ke majlis yang seterusnya… majlis merisik untuk abang aku pada malamnya.. Sesudah maghrib kitorang sekali lagi ke Indera Mahkota 5 dengan diiringi 7 buah kereta. Dekat je ngan umah kezen aku si nadia tu satu kawasan je.. Family aku bawak 5 barang untuk majlis merisik ni ; bunga, kain pasang, telekung, coklat dan cincin. Orang kata dah macam hantaran tunang je.. tema warna maroon. haha mak aku punya pasal la... abang aku cakap buat biase2 dah la kan. Dia nak jugak wat camtu, kitorang ikut aje lahhh… Alhamdulillah, majlis berjalan dengan lancar.. Datuk Abdullah Kadir (Bekas Pengarah BPG) pun ada n dia la yang jadi wakil daripada pihak perempuan (anak sedara dia).. lepas cakap2 kitorang dijamu dua kali malam tu dengan nasi lauk ikan patin, sayur goreng, ayam goreng n sambal belacan then kuih-muih. Masa dah nak balik tu pihak perempuan balas dengan 3 barang ; buah-buahan, cookies n kain pelekat (btol ke tak eja camni erk?) tema warna purple.. sama jugak cam hantaran dia untuk aku hari tu n hantaran tunang nadia.. Hahaa ape la… semenye pepel ni.. nanti kawin jangan sama ngan aku lagi argh. X suke. Hik hik hik Cup! Aku nak tema 2 color plak nanti.. purple pink x pun hijau pink or turquoise. Tapi bukan purple lembut cam korang hari tu. Ahaaa.. jangan tiru da erkk.. hehee beriye jer cup awal2 silap2 hantaran tunang and kawin abang aku mak aku wat tema tu. sudey jek.. huk3 even aku melangkah bendul jap sebab aku tunang dulu daripada abang aku tapi sebenarnye dia yang akan kawin dulu kata mak aku.. heheee sekian saja kisah sehari dua yang lalu. Detik indah mereka..



Chow

0 comments:

Post a Comment

Template by:

Free Blog Templates