09 November 2009

Eskrim seposen~

Korang suka x eskrim ni? Eskrim pop kot org panggil. Alah, yg seposen sebatang tu... skrg ni dh jarang sangat2 org jual. Kak ana mesti buat eskrim ni kalau aku blk umah. =) 2 minggu lagi nk blk. Peti ais mesti penuh dgn eskrim asam masin ni..~!! Tengoklah, dh nak abes pn eskrim 2 sbb aku yg tibai makan pagi petang siang malam. Gambar ni aku snap ms aku cuti sem bln 6 dlu. Aku suka perisa asam masin je, perisa lain x brape nk terima dek tekak. Zaman sekolah rendah dlu pas abes class sllu jek pg umah polis kat tepi skolah sbb ade sorang bini polis 2 jual eskrim ni kat umah dia. Masa drjah 4,5,6 plak sllu beli eskrim ni kat umah cikgu. Bini dia yg buat. Kalau eskrim asam masin abes jual, terus aku rase mcm kecewa gila ms tu. hikhik perisa milo mmg x blh blah..~ Eskrim asam masin is da best~!! ngeee.. *_*

23 comments:

min said...

nyum...nyum
sgt sedap kan
min pn suke yg perisa asam masin
tp de g ke org jual harga seposen??
cam dh xde jmp je
kat tempat min kan harga eskem nie dh 1.oo
mahal kan..
dunia dh maju
semua barang nk naek harga
heheee

told la hejauw said...

ak pgil ais cik dah...
sbb yg jual tuh cik dah hahah

lemonade said...

min: uish, mhlnye singgit sbatang. baek buat sndiri lagi jimat kos. lagipun senang je nk buat eskrim ni.

modusoperandi11dis09 said...

slm

sy suke eskrem bandung jagung.. tu pun sedap wo..

lemonade said...

told la hejauw: aku x tau nm makcik yg jual 2, kalo x eskrim ni mesti ade gelaran jugak. ~ngee

lemonade said...

modusoperandi: uish, sy x gemar perisa jagung, asam masin plg best~!! hikhik

cinta lea ixora said...

suke jugak eskrim tu... th x thn lps lea pnh keje kt putrajaya... kat putrajaya tu kat bwh rumah lea ade la org jual eskrim ni.. dh la kecik, pendek pastu jual harge 40 sen satu...bapak mahal gile....
tp eskrim ni mmg besh ;)

lemonade said...

lea: ye ke, dh agak dh..mesti ramai yg suke eskrim ni. =) standard la kan kaw bndar hrga mhl camtu. kalo dlu 40 sen 2 dh blh dpt 4 batang dh. tp kalau buat sndiri lagi murah. hikhik

mier@merr said...

waaa...suke2... suke pise milo ngn asam masin gk...

tp..kte pggil eskem mesia...

lemonade said...

mieramerr: eskrim mesia pn sy pggl jugak tp sllu pggl eskrim pop jek.

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

aku juga minat asam masin...
sedap giler...
hehehehehe...

lemonade said...

meniti senja: bro, kite punye minat yg sm. hikhik

ThE cOpy suSU said...

salam sis saya juga menggemarinya..
kat kedai mak i ade gak jual nie..
sampai xlarat nk buat..budak2 sek suke gat ler beli..
kta kedai mak i de jual
-perisa jagung
-asam msin
-coklat (my feverot)
-laici
-sarsi (dak2 sek kate rase cam coke)

dtg ler kedai mak i klu nk leh je bg free...haha

lemonade said...

kopisusu: wow! siap jual tu.. nnti blk dr kg leh la bwk eskrim asam masin bnyak2 dtg ipoh. hmm, sarsi pun i suke. =)

fizamior said...

suka jugak es krim nih... best!!!!

lemonade said...

fizamior: yup~! memang best~!!

Zura said...

oooo...mau tayang ice cream gak erk...tp mmg sedap pun ice cream nie...ktorg pgil ice cream batang...klau ice cream pop tue yg boleh patah dua tue...asam masin nie mmg feveretlah..gulppp

lemonade said...

kak zura: a'ah la yg boleh patah2 tu eskrim pop. hikhik sm la, ini peberet. =)

zh-ena said...

klu ena ena pggl ice cream malaysia..harga 20 sen kan..klu ice cream pop yg boleh patahkan bhg tengahnya

mak ena jual lg kat kedai..mcm2 perisa la ader..plg laku ice cream milo

Ms.Independant said...

Dah lame tak mam eskem ni...
Lemonade pos kan utk kite bole?
Hehe

Klo x pon bagi la recipe nak wat...
Kite dh lupe...

:)

lemonade said...

sis ena: dulu2 seposen sbatang, skarang x tau la brape sbb dh x jumpa org jual eskrim ni. buat sndiri jek.

ms.independant: kalau pos smpai je kat farah dh x jadi eskrim dh la.. hikhik

resepi..? senang je.. beli pati asam masin pastu bancuh la.. pastu letak gula ckit, bia la manis ckit sbb nk buat eskrim kan. n letak sebijik asam masin.. kacau2 pastu masukkan dlm corong eskrim. pastu letak dlm peti, dh keras boleh la mkn.. hihi sng kan. =) slamat mencuba.

::alwaniamalini:: said...

ermmm yummm2..ske gak eskrim asam masin ni..rasa dia masam2 dan masin2 (mestila kan?ahaha)

tp sejuk2 musim hujan ni kalo makan eskrim mau ketar gusi haaaa...

lemonade said...

wani: of course la rs masam dan masin ~ngeee..
sejuk2 pn ai tibai jek. (*_*)

Post a Comment

Template by:

Free Blog Templates