02 November 2009

GiLa FB.. kiNi TidaK Lagi..

Saya tau apa yg saya nk cite kali ini agak kuno tp ade aku kesah..?? *_* Ya! Aku kuno sbb kbnyakan drpd kamu dh lama aktif benda2 ni. Aku bru nk berjinak-jinak bagai mengexplore FB. Dulu-dulu mmg mnyampah dgn FB sbb x reti nk guna n mls nk explore. Bile bukak FB rasa mcm 'ish la.. xde privacy langsung. serabut oke.' Makanya, beterusan la aku dgn Frenster yg ntah ape2 kini. ~ahahaha..
Sejak hati terpaut, kegilaan dgn FB menjadi-jadi. Tapi x lah pulak hadap game yg bermacam tu. Cuma 2-3 game saje. Smua gara-gara housemates yg mempengaruhi aku. Merayu-rayu ajak maen. kahkah *xde la smpai merayu bagai sbnrnye. ~ngeee.. Kalo x, xkan aku layannye benda2 x berfaedah gini. hikhik
Tapi sekarang bile dh kaye raye hasil titik peluh bermain game rasa mcm mls la pulak. Bertani di farm pon untuk 2 hr..esok lusa mungkin 4 hari...tulat mungkin untuk sebulan..~eeee ade ke tanaman utk sebulan kat FB 2? ~level pon naek 2 hr skali ade ati nk tanam utk sebulan. Chaittt! Tapi siyes skrg dh mls dowh! Rase mcm buang ms pon ade. Next week dah exam. Ape yg aku blaja sem ni langsung x lekat kat otak sbb pg class dgn niat nk blk cepat nk melantak nasi kat restoran bonda n mkn jambu Yang! Teruk betol. Patot lah ilmu susah nk lekat. Niat terpesong rupanye. Moga-moga boleh merapu ms exam nnti. hihi

Ni ms aku mule2 jadi petani. Kawan2 sume gelak mcm syaitonn bile tgok farm aku. Bagi aku cantik ape sbb mna ade org create design farm mcm ni. Aku sorang je yg punya farm rompong mcm gigi rongak gini. hahaha


Akibat dikutok behari-hari, bile dh kaye.. aku create yg ini pulak. Mule lah ade yg jeles tgok aku dh kaye kan.. erk, ade ke? heee.. Rompong2 pon boleh kaye tahu! haha

Dan ini bru je tukar design. Terpahat nm si pemilik ladang di situ. =)



Ladang makin maju... duet makin bnyak... tapi dh mls nk bertani lagi.. upah mat indon je lah usahakn ladang ni. hikhik

Ini pulak game yg hampir2 aku lupakan. Pet society. Macam budak2 kan maen game gini. Tapi jgn kate aku sorang, membe2 yg lelaki pon ramai maen benda ni tau. Nama pet aku Gegurl. Dia agak tomboy mcm tuan dia sbb aku bukan pompuan yg lemah lembut ayu sopan ckp smpai lelaki boleh cair mcm hape aku pon xtau lah. Tapi itu bukan aku. Kalo ade yg cair tu aku pon xtahu knp. Erk, ape kau melalut ni. Jom2 tengok aksi Gegurl di rumah.

Ni pic latest Gegurl. Comel kan saye..? hikhik


Ni org gile mn ntah tetibe je masok umah aku. Mamposs gelak guling2 ms org gile ni dtg. haha anak sape sesat ni weiii....

Sekarang, dh agak kurang layan benda-benda ni smua.. aku cepat bosan dgn sesuatu. Hari ni xde class. Kerap je xde class sem ni. Tapi aku sgt suke n x bosan pon kalo xde class. ~ahahaha...

16 comments:

Na Shari said...

Sangat menakutkan bila dah terjebak dengan segala games kat FB ni...Terabai segala benda yang lain.

LEMONADE said...

na shari: tu lah, maen biar berpada-pada. hikhik

-atiQah- said...

hehe..main fb ni mmg buang masa...
tgh sibuk wat report hari tu pun boleh lagi saya fikir ttg farmville..
tp mmg dah addict..hehe..
emm, pet society tu mcm susahlah nak main...sbb tu xpenah layan..hehe..

lemonade said...

atiqah: betol 2, tngah sibuk2 wat asmnt pon boleh mnyimpang layan game. dulu2 addict la, skrg x lagi. hihi pet 2 sng je cuma nk kena kumpul duet je utk deco umah n lain2. =)

Zura Tahir said...

xpnah layan pun game kat fb..ade fb tuk letak dlm blog je..bkn layan sgt pun...

lemonade said...

sis zura: layan la sure addict! *_*

cintaleaixora said...

hehe... bgs die bertani diwaktu lapang..huhu
lea dl bukak jap la farm ni tem org2 invite tp sekali tu je la.. haha..
game2 len mmg xpnh gile la kt fb ni melainkan keje jawab kuiz2 bongok tu je..tp skrg mcm sume kuiz dh jwb so xmen kuiz2 dh..
br smlm addict ngan game baru.. SEXY CITY..
best sbb juz kena jwb soklan je then leh shopping2.. hehe..

fara said...

Mmg bole jadek addicted ngan FB ni...
Skali dh sigin cam xreti2 nak signout
Huhu

^_^

LEMONADE said...

lea: ini bukan kire waktu pang lea, waktu x lapang pun bertani jugak. hikhik buang ms btol lah. kuiz2 bongok tu cam da bosan je nk jwb tp kalo xde nk watpe layankan jugak..=) hmmm, nnti nk try la sexy city 2. hihi

LEMONADE said...

ms. independant: btol2, kalo dh bukak mmg x leh nk sign out. ~kemaruk sungguh. ^_*

angah iza said...

sis x reti tol nak layan game kat fb...
heheheh....

LEMONADE said...

sis ziana: try la sis.. best.. tp skrg dh bosan la..

::ainbutterfly~ said...

haha samela kite..dulu tak suke fb skarang da suke tp lame2 bosan plak..tp still tak try lg game2 dlm fb sbb tak minat men game..

lemonade said...

ain: btul2, skrg stil on FB, game pon layannn... tp x la sekerap dlu. =)

-atiQah- said...

salam promote..pelbagai barangan comel dan brooch kartun yang menarik di http://comelbelaka.blogspot.com sila kunjungi.. :-)

LEMONADE said...

atiqah: tq nnti sy jenguk. =)

Post a Comment

Template by:

Free Blog Templates