11 November 2009

Itu bukan aku ~


Sekarang adalah exam mode. Esok 1st paper untuk Semantik. Arrrghhhhh~!! Apa yg aku blaja sem ni langsung x lekat kat kepala. Nak study pn malassss. Bila pegang buku je teros kepala rase pening. Keluar bintang-bintang. Mata lebam x pasal2 tanda x ckup tdo. Tangan merayap2 kat laptop suruh on9. Mulot rase nk mengunyah. Mmg spoil lahhh. Tengok kawan2 buat exam note aku jadi takot. Tetap endah x endah. Tak kesah. Aku bukan jenis yg suka ade note. Itu bukan aku. Aku x pandai buat note. Aku x pandai nk faham note. Sanggup aku bc Tatabahasa Dewan yg beratus muka surat 2 drpd buat nota ringkas dlm kertas yg berlipat dengan tulisan kecik-kecik warna-warni. Nak hafal2 bagai ni pn aku x boleh. Tak reti. Aku hanya baca dan faham. Itu pn x brape nk fhm. ~haha. Kadang2 aku buat2 faham je sbb ini memudahkan aku untuk merapu dlm exam. Teringat masa aku sekolah menengah dulu, cikgu marah sbb aku x buat nota sejarah. Aku malas. Buat nota hanya buang masa aku je. Takde effect ape pon. Itulah aku. Ape pn, doakan pointer aku sem ni melebihi 3.71. Itu pointer sem lepas. Bimbang kalau-kalau CGPA aku jatuh merudum. Doakan juga moga aku blh jwb exam dgn tenang walaupn aku sekadar hebat merapu waktu itu.

18 comments:

angah iza said...

aik..nape malas ni...???
hehehhe x mo...x mo...
wajib rajin..
kena rotan nak? hahahahha
GOOD LUCK ek elis :)

lemonade said...

sis ziana: malas 2 dh sebari dh dlm diri. hikhik tenkiu sis =)

fizamior said...

Gud Luck!!!!

LEMONADE said...

fizamior: tenkiu =)

ThE kOpi suSU said...

ala sis xwat note ke, mls ke..poniter sis tetap gempak pe..jelez r..3.71 sem lepas..
xpe2....kita tgk sem nie..pointer sis slalo je gmpak...
xyah stdy pun xpe..
dok je on9..pointer tetap maintain..hah'

gud luck sis

Zura Tahir said...

ckp pasal note teringin plak nk study balik...seronok lah zaman study nie...akak pun xreti buat note...sekadar highlight dlm buku je...pastue bile nk revision bukak lah buku tebal tue...

zh-ena said...

ena dulu mmg suka buat note kecik2 tu..pastu colourful la tulisan2 tu

LEMONADE said...

kopisusu: itu takdir, usaha yg sangat ciput. doa je yg lbh. mungkin jugak berkat doa n solat hajat makayah setiap kali nk exam.

LEMONADE said...

sis zura: sm la kite.. hikhik =)

LEMONADE said...

sis ena: penah jugak bt note camtu tp x berhasil pn..~ngeee bazir ms ade la.

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

gd luck & aku pon ngah same malas...
hehehehehe...
paper ahad nie...

hans said...

wah,baca jer tanpa buat note...
hebat tu..
jgn risau...
insyaallah boleh kekalkan pointer tu

PuanPepel said...

ekeke..ku suke wat note comel2..

sbb ingatan tu kekal utk jangkamasa yg lbey pjg.. for me la.. :)

lemonade said...

meniti senja: sama2 lah kite bermalasan.. hikhik nway, gud luck utk kamu juga.

lemonade said...

hans: bukan hebat cuma cara belajar masing2 la kan.. =)

lemonade said...

mieramerr: penah jugak buat nota mcm 2 tp x menjadik.. kihkih

fara said...

Babab die kalo mls! Heee~

Stdy je cara sdri. Jgn ikot org laen...
Sem lepas boleh wat. Sem ni pun mesti BOLEH!
Lemonade BOLEHHH!!! YEAHHH!

:)

LEMONADE said...

ms. independant: hikhik semangat~!! betul kata farah. sy setuju~!! semoga dpermudahkan segala urusan. =)

Post a Comment

Template by:

Free Blog Templates