23 January 2010

Saya akan ke BANDUNG... uyeahhh!!!


Baca ini dalam dialek Indonesia. hikhikhik (",)


Saya akan ke Bandung tidak lama lagi..
Kerana itu saya TERPAKSA cakap pada ibu saya yang saya butuh uang yang banyak untuk ke sana.
Saya ini kalau dikira tidak mahu nyusahkan sesiapa tapi saya masih belajar, tidak punya uang poket sendiri.
Kira-kira untuk tiket, makan, transport, hotel dan pasport kumpulan kami dikenakan bayaran RM1200. Ramai teman yang gak mahu pergi karena kebutuhan uang tika ini. Tapi TERPAKSA.

Kami ke sana untuk mengadakan kolaborasi bersama Universitas Keguruan Indonesia, Bandung.
Kami diminta untuk membuat persembahan di sana.

Planning mahu ke sana itu udah lama. Tapi saya fikir ia hanya omong-omong kosong.
Nyata semua ini akan menjadi realiti. weeeewiiitttt (",)

Tika saya hadir ke kuliah pd hari pertama, seorang pensyarah telah memaklumkan hal ini. Kami terkejut bangat donk! Kami gembira. Pada masa yang sama kami gak tahu di mana mahu cari uangnya. Praktikum itu udah hampir. Tentu saja perlu banyak uang yang harus diguna.

Perkiraan saya apabila elaun udah masuk nanti, bakinya NEGATIF.!!
Saya REpeaT, NEGATIF!!
MasyaAllah.... saya gak tahu apa yang harus saya lakukan. hikhik
Sedikit pun saya tidak spend untuk shopping di Malaysia mahu pun di Bandung.
Perkiraan saya itu untuk jangka waktu 4 bulan hanya untuk sewa rumah, bil-bil, makan, tiket, praktikum, minyak mobil serta bayaran untuk ke Bandung. G mana ini ya.

Elaun saya masih belum dapat, tapi pensyarah udah mintak separuh uang untuk ke sana.

Karena itu saya TERPAKSA cakap sama ibu saya yang saya kebutuhan uang tika ini.
Mahu cari sponsor dengan orang kenamaan tapi AJKnya belum gerak. =)
Kurang-kurang jika ada yang mahu sponsor boleh tampung tiketnya.

Kita semua tahu yang Bandung itu terkenal sebagai SHOPPING HEAVEN. Saya tidak sabar mahu ke sana, walaupun saya pasti tidak punya uang yang banyak untuk membeli-belah di sana.
Barangan di sana murah bangat kata mereka yang pernah ke sana. ZARA, MNG, Guess, Elle, Levi's original itu 2-3 kali ganda murah dari Malaysia. Saya mahu juga!!!




p/s: Bagusnya kalau ada orang-orang kenamaan yang baca ini dan bagi sponsor pada kami. =)

17 comments:

angah iza said...

wah...kemain pandai ckp indon ...
hasil dr tgk cite indon kat tv ke?
hehehe......dik,beli la baju pengantin sekali kat sana..indon baju kebaya dorg cun-cun..murah bangat :P

LEMONADE said...

sis iza: haahaaaa ni smua gara-gara sinetron dari seberang. tu la, ingat nk borong sakan nnti. tapi, tengok tahap kewangan dlu. hihi

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

hahahaha...
btol la iza...
cakap indon trus...
hehehehe...
elis...
kim salam kat acha...
hahahahaha...

deqyalalink in-situ said...

hye yunk ~ :) belog kamu pun cantik jugak ihih
klu cntik jgn lupe folo eyh ! dah klik nuff kamu dpt LG :) singgah lagi !

deqyalalink in-situ said...

eh nak gtaw x link up each other lgi. kite link eyh ~

LEMONADE said...

meniti senja: insyaAllah kalau aku jumpa dia kat sana. Tapi setahu aku dia ada kat Lim Kok Wing. btol ke eja camni ntah. haha

LEMONADE said...

deqya:ok, nnti sy link kamoo.

Ir. hydir said...

gi bandung?
seronok tu

jgn lupa nak balik pula nanti sbb seronok sgt nak shopping :)

arboqskii said...

uuu..bestnye g oversea...haha...

lemonade said...

ir.hydir: kalo bnyak duet seronok lah. =0

lemonade said...

en.alierostam: jomla join kalau mahu. haha

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

a'ah...
saj je test ko...
makna ko ambik tahu hal die la nie...
hehehehe...

fara said...

bestnyeee!!!
tringin nak g sne shopping jugakkk!!!

:D

Zura Tahir said...

teringinnye nk ke bandung...syurga shopping tue...

lemonade said...

meniti senja: xde la amik tau sgt pun, ni pn sbb aku terbaca, lagipun aku bukan peminat fanatik dia. hahaha

lemonade said...

ms.independant: farah dh bergaji, anytime boleh pegi. =)

lemonade said...

sis zura: akak pn sama mcm farah dh bergaji, so bila2 je blh pegi sana, shopping sakan kat sna.

Post a Comment

Template by:

Free Blog Templates