18 March 2010

Si Pentiru Itu Pasti akan MENIRU.

Entry kali ni agak tak matured. Sebab aku tengah menyampah.
Sekarang ni kan, aku suka pakai baju kurung kain cotton. Cotton ni banyak jenis tahu. Tapi yang aku biasa pakai Viscose Cotton n English Cotton. Kalau cotton macam yang aku jumpa kat Nagoya GM tu tak berapa nak hot sebab kain nipis. Tak serap peluh. Sebab tu harganya murah bangat. RM7 semeter. Kalau sepasang baru RM28. Memang murah tapi sure tak sedap pakai. Kualiti itu penting ya korang-korang semua. Kau pun mesti boleh menilai kain yang berkualiti atau tidak, bukan?
Ala, memang kain cotton ni dah lama ada di pasaran. Tapi tiba-tiba rasa teringin nak pakai kain ni semula. Tak heranlah kan.
Apa yang aku nak cerita ni bukanlah pasal kegilaan aku pada kain cotton sekarang ni. Tapi pasal Si Pentiru. Aku tak suka betul kalau ada orang nak meniru style kita. Kau faham tak maksud aku? Kenapa ya kadang-kadang ada orang yang tak boleh nak create identiti sendiri? Aku pun tak faham kenapa kau mesti nak tiru style orang. heh!
Dulu, aku pakai kain chiffon. Dia pun beriye jugak nak ada kain chiffon.
Dulu, aku selalu pakai kurung moden. Dia pun beriye jugak duk buat kurung moden je.
Sekarang ni aku sedang mengumpul koleksi baju kurung kain cotton. See! Dia pun sibuk nak buat baju kurung cotton.
Heh! Kau tak boleh ke kalau tak jadi Si Pentiru hah? Tak payah nak cakap kau dah lama nak buat, dah lama teringin nak ada baju macam tu, dah lama nak ada baju macam ni, dah dua tahun kau mengidam nak buat baju ni, lima tahun sudah kau mimpi pakai baju macam tu. Blah.
Sebelum aku tak pakai baju-baju macam tu tak ada pulak dia beriye nak buat. Hoh! Tak de identiti langsung orang macam ni. Menyampah. Sikit-sikit nak tiru. Uweeeekkkkkk. =p

=p =p =p =p =p =p =p =p =p =p =p =p =p . Menyampah.


14 comments:

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

ape hal la ko nie...
sengal giler...
die jadikan ko model la...
ok what...
hehehehe...
ko kie mcm inpirasi die nak jadi cantik mcm ko kot...
hahahahaha...

LEMONADE said...

meniti senja: eee, tak suke! tak suke! menyampah ok. entry kali ni mmg xmatured. dgn komen2 aku sekali x matured. hoh!

fizamior said...

hadoi, dh makin ramai yg jadik peniru fesyen ni haaaaa.....

LEMONADE said...

sis fizamior: ntah. sikit2 nak tiru.

miszgarfien said...

hohohoooo...biar la dia tiru..jgn dia tiru kain yg sama corak dh la...kang ade lak yg jadi boria...kih3

lemonade said...

ein: uish. tetap tak sokaaaa!!

zh-ena said...

takper jd trend setter kat sekolah tu

deqyalalink in-situ said...

SAMA !! TAK SUKA DENGAN ORANG YANG TAK DE ORIGINALITY NEH.. BUT NOW IM SURROUNDING BY THEM OOHH RIMASSNYA !!!

Fathiyah said...

cikgu,awak pakai kebaya lah...
agak2 org tu tiru gak ke?hehehe.gila physco.

Captain said...

salam,

Mungkin dia meniru anda begitu atau dia suka dengan anda sebagai mentornya dalam memilih pakaian.

LEMONADE said...

sis ena: bukan kat skolah la sis.

LEMONADE said...

deqyalalink: tau xpe. huh! tak suke gila!

LEMONADE said...

sis fathiyah: hahaha kebaya pn dia ada kak. yg tu x kisah sbb dia pn dh lm ada.

LEMONADE said...

captain: mungkin la kot. huhu

Post a Comment

Template by:

Free Blog Templates